گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد حتی زمانی که پس از انجام تعهدات ایران، تخفیف تدریجی تحریم‌ها آغاز شود، ایران مکانی ناامن برای تجارت خواهد بود.


وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به برخی سوالات موجود درباره توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد: این توافق با توجه به اینکه تحریم‌های ایران فورا لغو نمی‌شود، تغییرات نسبتا کمی به لحاظ توانمندی تجارت ایجاد می‌کند.
تارنمای وزارت خارجه انگلیس می‌نویسد: تحریم‌ها فورا لغو نمی‌شود. کاهش تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای است و اولین مرحله زمانی رخ می‌دهد که ایران همه اقدامات متعهد شده درخصوص برنامه هسته‌ای‌اش را انجام داده باشد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این مسئله را تایید کند.
وزارت خارجه انگلیس افزود: این روند چند ماه زمان می‌برد، اما جدول زمانی آن در دست ایران خواهد بود. به محض آنکه اقدامات راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های ایران تکمیل شود، کاهش تحریم‌های مالی و اقتصادی جامع شروع می‌شود. تحریم‌های مرتبط با اشاعه هسته‌ای باقی می‌ماند تا زمانی که جامعه بین‌المللی درخصوص ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران به اطمینان خاطر برسد (این امر ممکن است چندین سال یا بیشتر زمان ببرد).
این وزارتخانه افزود: این نکته حائز اهمیت است این تحریم‌ها مادامی که پابرجا هستند، اجرا می‌شوند. حتی زمانی که تخفیف تدریجی تحریم‌ها آغاز شود، ایران مکانی چالش‌برانگیز برای فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی خواهد بود.
وزارت خارجه انگلیس تصریح کرد: برخی از شرکت‌ها در مورد مشارکت مجدد در این کشور تا قبل از اعتمادسازی مجدد، نگران هستند.
وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به این سوال که چه تحریم‌هایی تا اجرای مرحله اول تخفیف تحریم‌ها، باقی می‌ماند؟ نوشت: ایران تحت یکی از گسترده‌ترین و پیچیده‌ترین نظام‌های تحریم‌ها در جهان قرار دارد که ترکیبی از تحریم‌های سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و تحریم‌های یک‌جانبه دیگر است.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: در صورت عدول ایران از اجرای تعهداتش براساس طرح جامع مشترک اقدام، بازگشت کل یا بخشی از تحریم‌ها توسط اعضای شرکت‌کننده در طرح جامع مشترک اقدام بررسی می‌شود.
وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به این سوال که بعد از اجرای مرحله اول تخفیف تحریم‌ها، چه کالاهایی را می‌توان (به ایران) صادر کرد؟ گفت: کالاهایی با کاربرد دوگانه (کالاهایی که می‌توان برای اهداف نظامی و غیرنظامی یا هسته‌ای استفاده کرد) مشمول کنترل خواهند بود.
شرکت‌هایی که با آمریکا همکاری دارند باید از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران که همچنان پابرجاست، آگاهی داشته باشند و مطمئن شوند فعالیت‌های آنها مطابق با نظام تحریم‌های آمریکاست.

نظرات  (۱)

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۲:۰۵ رضا فاطمی
اینا دیگه کین...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">