گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
فشار دولت، تبلیغاتی بودن خرید از ایرباس را آشکار کرد/ خانلری (شنبه): خرید این هواپیماها فاقد هرگونه صرفه اقتصادی و مبنای فنی است ؛ خانلری (یکشنبه): خرید مجموعا ۱۳۸ فروند هواپیما ایده‌آل مردم بود
در همان سال ۹۲ و با وجود اعمال تحریم بین‌المللی، چنانکه شرکت‌های هواپیمایی از نقدینگی لازم برخوردار بودند امکان خرید هواپیمای ایرباس به صورت مستقیم وجود داشت.

گروه اقتصادی - رجانیوز: حسین خانلری رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در حالیکه روز شنبه هفته جاری در انتقاد به اعلام خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس از فرانسه، از این اقدام دولت یازدهم انتقاد کرده بود و آن را فاقد هرگونه صرفه اقتصادی و مبنای فنی دانست؛ تنها یک روز بعد تحت فشارهای دولت تدبیر و امید قرار گرفت و در گفتگویی رسانه ای، سخنانی ۱۸۰ درجه مخالف نظر قبلی خود را بیان داشت و خرید این هواپیماها را ایده آل برای مردم  اعلام نمود.

به گزارش رجانیوز؛ حسین خانلری روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم با تاکید بر این‌که به خرید هواپیماهای نو از ایرباس و ATR به هیچ عنوان معترض نیستم، افزود: واقعیت آن است که خرید مجموعا ۱۳۸ فروند هواپیما ایده‌آل مردم بود.

وی درباره هواپیماهای پهن‌پیکر A۳۸۰، تصریح کرد: این نوع هواپیما برای مسیرهای دوربرد کارایی دارد وقطعا دولت به خوبی به این مسئله واقف است. برای استفاده از هواپیمای A۳۸۰ نیز باید بسترهای لازم را در فرودگاه‌های کشور فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که باید با کشورهای هدف پروتکل‌هایی نوشته و تفاهمنامه‌هایی امضا شود، اظهار کرد: یکی از زمینه‌های به کارگیری این هواپیما با توجه به جاذبه‌های کشور، انجام پروازهای توریستی برای گردشگران مذهبی و سیاحتی است که به ایران وارد می‌شوند.

این در حالیست که وی دقیقا یک روز قبل در گفتگو با خبرگزاری نسیم گفته بود:

استفاده از هواپیماهای پهن پیکر خریداری شده در مسیرهای داخلی فاقد هرگونه صرفه اقتصادی است. حتی با بسیج همه امکانات و منابع در دو سال آتی، مهیا شدن زیرساخت‌های صنعت حمل و نقل هوایی برای ورود این تعداد هواپیما ممکن نیست.
برای اشغال صندلی‌های هواپیماهای پهن پیکر خریداری شده باید فکری کرد، در حال حاضر هواپیماهای موجود کشور در مسیر آسیای دور هم با یک سوم ظرفیت به پرواز در می‌آیند،بنابراین چگونه می‌توان برای هواپیمای A۳۸۰ با ظرفیت بسیار بالا مسافر ایجاد کرد.
دولت نباید به صورت مستقیم وارد چرخه خرید هواپیما می‌شد. دولت باید بستر و زیرساخت ورود بخش خصوصی به خرید هواپیما را مهیا می‌کرد.

تغییر صحبت های خانلری تحت فشارهای شدید دولت روحانی که برای بستن دهان منتقدین صورت گرفت خود نشان دیگری از تبلیغاتی بودن اعلام خبر خرید ۱۳۸ فروند هواپیما از ایرباس و ATR می دهد بطوریکه ۱۸ بهمن حمیدرضا پهلوانی رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با نسیم اعلام کرده بود:

در همان سال ۹۲ و با وجود اعمال تحریم بین‌المللی، چنانکه شرکت‌های هواپیمایی از نقدینگی لازم برخوردار بودند امکان خرید هواپیمای ایرباس به صورت مستقیم وجود داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">