گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
در حالی که لابی ضد ایرانی نایاک و برخی از سران کشورهای عربی در واکنش به مواضع انقلابی و ضداستکباری «امیر عبداللهیان» معاون وزارت خارجه خواهان برکناری وی شده بودند، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: تفسیرها و تعبیرهای مختلفی که مطرح می‌شود در واقع نوعی از خیالاتی است که ربطی به مسائل دیگر ندارد و اگر تغییری ایجاد شود دلیل خاصی ندارد.
«حسین جابری انصاری» سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای وجود دارد که عربستان برای کاهش تنش میان ایران شروطی را مطرح کرده است که یکی از آنها تغییر پست «امیرعبداللهیان»- معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه- است، آیا شما این گمانه‌زنی‌ها را تایید می‌کنید، گفت: تغییر و تحول در پست‌های وزارت امورخارجه امری عادی است و در طول تابستان تعداد قابل توجهی از کارمندان این وزارت خارجه جابه‌جا شده و پست‌های مختلفی می‌گیرند.
جابری انصاری تصریح کرد: این جابه‌جایی‌ها فقط شامل آقای امیرعبداللهیان نیست، بلکه سخنگو، وزیر، معاونین و کارمندان نیز تغییر می‌کنند.
سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: آقای امیرعبداللهیان، چند سالی است که شاغل در پست معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه است و در صورت گردش طبیعی تغییرات نیز ایشان جابه‌جا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تفسیرها و تعبیرهای مختلفی که مطرح می‌شود که در واقع نوعی از خیالاتی است که ربطی به مسائل دیگر ندارد و اگر تغییری ایجاد شود دلیل خاصی ندارد.
 نشان دادن حسن نیت به برخی از کشورهای عربی
چندی پیش روزنامه «المستقبل» ادعا کرده بود که تهران تصمیم به برکناری «حسین امیرعبداللهیان» از منصبش گرفته است. المستقبل در ادامه گمانه‌زنی‌ها به نقل از منابع رسمی ایران علت تصمیم به برکناری امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران را حسن نیت تهران مقابل برخی از کشورهای عربی در جهت تقویت روابط با آنها عنوان کرد. این روزنامه افزود: از آنجا که امیرعبداللهیان از مسئولان ایرانی در پرونده‌های عربی خاورمیانه مانند پرونده عراق و سوریه محسوب می‌شود، تصمیم به برکناری وی می‌تواند اقدام مثبتی در تقویت روابط با اعراب محسوب شود.
تلاش لابی ضدایرانی برای برکناری امیرعبداللهیان
به گزارش نسیم، پیش از این، برخی اعضای لابی نایاک- شورای ایرانیان آمریکا- مقامات وزارت خارجه ایران را برای برکناری حسین امیرعبداللهیان تحت فشار قرار داده بودند.
مواضع انقلابی و ضد استکباری امیرعبداللهیان
اتخاذ مواضع انقلابی و ضد استکباری، از ویژگی‌های بارز امیر عبداللهیان می‌باشد. وی در حوادثی مانند فاجعه منا، علی‌رغم انفعال دستگاه دیپلماسی، موضع‌گیری‌های بجا و موثری داشته است.
حال پرسشی که در ذهن ایجاد می‌شود این است که آیا باید تلاش لابی ضدایرانی و فشار برخی حکام عربی همسو با کشورهای سلطه‌گر غربی برای برکناری امیرعبداللهیان را خیالات فرض کرد؟! ساده‌انگاری است اگر برکناری یک دیپلمات انقلابی را بی‌دلیل بدانیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">