گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

گفت: دیروز، وزارت خارجه گزارش روند اجرایی برجام را به مجلس ارائه کرد.

گفتم: ولی دو روز قبل آقای سیف به همه گزارش داده و اعلام کرده بود که برجام تاکنون تقریبا هیچ دستاورد اقتصادی برای ایران نداشته است.
گفت: ظاهرا گزارش وزارت خارجه برای خنثی کردن اظهارات آقای سیف است و همه تقصیرها را به جای آمریکا به گردن ایران انداخته و نوشته است؛ «بزرگ‌ترین مشکل و چالشی که برجام با آن مواجه است، یک فضای اعتماد بخش و اطمینان ساز در کشور برای طرف‌های خارجی است»!
گفتم: خود شرکت‌های اروپایی می‌گویند آمریکا به ما اجازه معامله با ایران نمی‌دهد و آمریکایی‌ها هم با صراحت از مجازات‌های سنگین شرکت‌های معامله‌کننده با ایران خبر داده‌اند.
گفت: یعنی هر چه تقصیر هست بر گردن ایران و مردم آن است؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! آن قدیم ندیم‌ها، شخصی وارد بازار شد و افسار الاغش را به نرده‌ای بست و وارد مغازه‌ای شد. وقتی بازگشت الاغش را دزدیده بودند. یکی گفت؛ چرا الاغت را به نرده بستی؟ دیگری گفت؛ چرا افسارش را محکم نبستی؟... و صاحب الاغ گفت؛ یعنی همه تقصیرها به گردن من است و آقای دزد هیچ تقصیری ندارد؟!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">