گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: مقامات آمریکایی می‌گویند که هدف بلند‌مدت درگیر کردن ایران در تجارت بین‌المللی، تسهیل تغییرات سیاسی در این کشور است

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که کاخ سفید به دنبال تسهیل مسیرهای تجارت شرکت‌ها با ایران برای تکمیل توافق هسته‌ای است تا از این راه توافق هسته‌ای را مستحکم کند و باطل یا خنثی کردن آن توسط دولت‌های بعدی آمریکا را دشوار سازد.
به گزارش فارس، وال استریت ژورنال با اشاره به راهکار باراک اوباما برای تحکیم روابط با کوبا نوشت که توافق تجاری 17/6 میلیارد دلاری بوئینگ برای فروش هواپیماهای تجاری به ایران که هفته گذشته امضا شد نشان داد که اوباما تلاش می‌کند از راهکار تحکیم روابط با کوبا در این زمینه نیز استفاده کند.
این روزنامه آمریکایی گزارش داده است که انتظار می‌رود کارگروه اقدام مالی که بر پولشویی در جهان نظارت می‌کند ایران را از لیست سیاه خود خارج کند تا بتواند راحتتر تراکنش‌های مالی خود را انجام دهد.
با این حال خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه برعکس این ادعا گزارش داد که مقام‌های غربی می‌گویند انتظار می‌رود نهاد بین‌المللی موظف به نظارت بر پولشویی در سرتاسر جهان، در هفته جاری تصمیم به نگاه داشتن ایران در فهرست کشورهای خطربار از این حیث قرار دهد.
«کارگروه اقدام مالی» در سال 1989 با هدف ادعایی مبارزه با پولشویی و مبارزه با منابع مالی تروریسم و سلاح‌های کشتار جمعی تشکیل شد. 37 عضو این نهاد بین‌المللی از چند روز پیش در شهر «بوسان» کره جنوبی تشکیل جلسه داده‌اند. 
وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود آورده است که جان کری و دیگر مقامات آمریکایی امیدوارند که اقتصاد بادآورده منجر به تقویت جایگاه حسن روحانی به عنوان یک سیاستمدار پراگماتیست و میانه رو در ایران انقلابی شود. 
مقامات آمریکایی می‌گویند که هدف بلند‌مدت درگیر کردن ایران در تجارت بین‌المللی تسهیل تغییرات سیاسی در این کشور است چیزی که اوباما در مورد کوبا نیز آن را دنبال می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">