گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
نسیم آنلاین خبرداد:  عبدالحسین فریدون پسرعموی حسن روحانی یکشنبه هفته گذشته (6 تیر) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) و با پرواز شماره 879 خطوط هواپیمایی ترکیه، تهران را به مقصد استانبول ترک کرده است.

 

علاوه بر این برخی شنیده‌های خبرنگار «نسیم آنلاین» حاکی از آن است که وی پس از حضور در فرودگاه آتاتورک؛ عازم ایالات متحده آمریکا شده است.

عبدالحسین فریدون پسرعموی حسن روحانی و حسین فریدون، هم اکنون مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را برعهده دارد و گفته شده که احتمالا وی در این سفر نیز نه با اهداف شخصی و بلکه در جایگاهی حقوقی و در یک سفر کاملا کاری با برنامه ریزی قبلی حاضر شده است.

 

فریدون که از اعضای شاخص و از نفرات اصلی وزارت علوم از ابتدای دولت یازدهم بوده است، طی سه سال گذشته حتی با تغییر متعدد وزرا و سرپرستان این وزارتخانه، در سمت ابتدایی خود باقی مانده و مشغول فعالیت است.

 

او در این سالها همواره به عنوان نفر اصلی و فرد مورد اعتماد حسن روحانی در وزارت علوم مطرح بوده و در دورانی که این وزارت خانه بدون وزیر بود نیز او همه امور را به دست داشت.

 

طبق این گزارش سفر عبدالحسین فریدون در سکوت مطلق خبری و به دور از چشم رسانه ها و حتی کارکنان وزارت علوم انجام شده و برهمین اساس هم به نظر می رسد که سفر وی از اهمیت بالایی برای دولت یازدهم برخوردار باشد.

 

 عبدالحسین فریدون طی هفته آتی و پس از به پایان رساندن ماموریت خود به تهران بازخواهد گشت.

 

با توجه به تمدید ایرادات در اجرای برجام، تاکیدات آمریکا برای تثبیت کانال های ارتباطی سطوح دو و سه (بخوانید مذاکرات محرمانه) و البته به میان آمدن پای طرفهای دیگری از نهادهای بین المللی به چالش تعاملات اقتصادی ایران با غرب از جملهFATF ، سفر عبدالحسین فریدون برای دولت مهم و اساسی ارزیابی می‌شود.

 

سفری که شاید اهمیت آن کمتر از اهمیت سفر حسین فریدون به محل مذاکرات هسته ای به عنوان نماینده حسن روحانی در زمان گفتگوهای ایران و 1+5 نباشد.

 

از اینرو باید منتظر نشست و دید که آیا دولت یازدهم بنایی برای علنی کردن این سفر و علل آن دارد و یا همچنان تمایل دارد که مراودات خارجی خود بویژه مراوداتی که یک طرف آن آمریکا است را به تمام توان محفوظ و مخفی نگه دارد؟

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">