گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
مانور منافقین در پاریس هرچند در برابر اقتدار انقلاب اسلامی از جنس "لاف در غریبی" بود ولی از حیث ارزیابی توفیق یا شکست دیپلماسی دولت یازدهم حایز اهمیت است. 
 
هنوز مدت زیادی از سفر جناب حسن روحانی به فرانسه و عقد قراردادهای چندین میلیارد دلاری نگذشته که با چراغ سبز دولت فرانسه یکی از بزرگترین مانورهای دشمنان جمهوری اسلامی در این کشور برگزار می شود. 
 
به خاطر بیاورید که سال گذشته فرانسوا اولاند براى ابراز تشکر از خرید چند جنگنده به ریاض سفر کرد و عملاً تاثیرپذیری سیاست خارجی کشورش از معادلات اقتصادی را حتی در برابر یک جنگ تجاوزکارانه علیه یمن نشان داد. 
 
 
اما دولت حسن روحانی حتی پس تاکیدات اغراق آمیز درباره ویژگی های "دنیای پسا برجام" و پس از هزینه کردن میلیاردها دلار از جیب مردم برای جلب محبت اروپایی ها، امروز با انواع و اقسام کم لطفی ها مواجه شده است. از اظهارات عجیب آنجلا مرکل و دبیر کل سازمان ملل تا دهن کجی های اخیر دولت فرانسه. 
 
شاید دولت امروز با افسردگی این شعر را زمزمه می کند که: خوش آن بی مهربانی هر دو سر بی!.
 
برخلاف حسن روحانی که اعتماد سازی و رفع ایران هراسی را با رویه ای احساسی و خیالبافانه دنبال می کند، رفتار دولت فرانسه در ضریب دادن به بدسابقه ترین سازمان تروریستی ضد جمهوری اسلامی، در چارچوب روابط خارجی اقدامی عاقلانه و بر اساس تجربه بود. عموم دولت های غربی طی سه سال اخیر دندان های سیستم سیاست خارجی ایران را شمرده اند؛ آنها آموخته اند هر چه بیشتر اخم کنند، از اینسو سستی بیشتری خواهند دید. 
 
دنیای پسا برجام بیش از پیش خود را به ما می شناساند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">