گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

گفت: فرض کن که تو یکی از واردکنندگان برنج هستی!

گفتم: من؟! واردات برنج؟!... من فوقش یک کیسه 10 کیلویی برنج برای مصرف چند ماه از مغازه بقالی سرکوچه به خانه‌ام وارد کنم!
گفت: فرض کردن که مالیات ندارد! فرض کن یکی از واردکنندگان عمده برنج هستی و تبلیغات برنج وارداتی تو همه شهر را پر کرده باشد.
گفتم: خب! فرض کردم، حالا منظورت چیست؟
گفت: حالا فرض کن که یک قلم از واردات تو 150 هزار تن یعنی 150میلیون کیلوگرم باشد. و مطابق قانون بایستی برای هر کیلو واردات برنج مبلغ 500 تومان به دولت عوارض بدهی.
گفتم: ای بابا! جون از حلقم بیرون اومد، حالا حرف حسابت را بگو!
گفت: حالا اگر به جای 500 تومان عوارض برای هر کیلو برنج، فقط مبلغ 50 تومان عوارض بدهی، یعنی روی هر کیلو برنج 450 تومان سر دولت کلاه گذاشته‌ای و جمع آن برای 150 میلیون کیلو می‌شود به عبارت 67میلیارد و پانصد میلیون تومان. یعنی دستگاه مربوطه متوجه این کلاهبرداری نجومی نشده یا اینکه...!!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو رفته بود آزمایشگاه، دکتر بهش گفت؛ چربی بدنت خیلی زیاده! یارو با تعجب گفت؛ ولی در آزمایش‌ها نشانی از چربی خون نیست! دکتر گفت؛ خونت نه! سیبیلت رو میگم!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">