گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

۱۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

در واکنش به ادامه سریال سیاه‌‌پوست‌کشی در آمریکا، گروهی از فعالان شبکه‌های اجتماعی در آمریکا خواستند با به دست گرفتن سلاح و مقاومت مسلحانه از جان خود محافظت نمایند.

نتیجه تصویری برای چمران

امروز یکشنبه 31 خرداد روز سترگی در تاریخ مقاومت جهان است؛ روزی که شهیدمصطفی چمران یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان واقعی جامعه بشری و مردی که تجسیم عرفان مبارزاتی اسلام ناب محمدی(ص) و تبلور حقیقی مکتب امام خمینی(ره) بود، به آرزوی خود رسید؛ شهادت در راه معشوق. به همین مناسبت بخشی از روایات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام سیدعلی خامنه ای درباره این الگوی ایثار و ازخودگذشتگی، تقدیم عاشقان می شود.
***

1364 نفر از دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه عضو گروه خادمین نظام در نامه‌ای به محمد فرهادی وزیر علوم سوالاتی را از وی درباره موضوع بورسیه‌ها مطرح کردند.


در  قسمت‌هایی از این نامه خطاب به وزیر علوم آمده است:
داستان سیاسی بورسیه‌ها که در شمای کلی و عمومی یک برنامه‌ریزی گسترده برای حذف جناح نخبه و مومن در دانشگاه‌ها ارزیابی می‌شود، همچنان یکی از حاشیه‌های بی‌پایان وزارت علوم است و بعید به نظر می‌رسد که اطرافیان شما، قوه مدیریت این جریان تا انتها را داشته باشند و از سوی دیگر جریان متعهد و انقلابی نظام نیز همان‌طور که تا به امروز دیده‌اید این موضوع را یک جدال حق و باطل می‌داند و از پیگیری و استقامت بر حق خود کوتاه نخواهند آمد.
آیا تلاشی که در راه حذف اساتید متعهد صورت گرفته است، اگر در جهت برنامه‌ریزی برای رشد علمی کشور مصرف می‌شد، هم اکنون نظام علمی کشور، وضعیت بهتری نداشت!

سخنگوی کاخ‌سفید تصریح کرد بازرسی مدنظر از برنامه هسته‌ای ایران فراتر از پروتکل الحاقی و یک بازرسی ویژه است.

گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفته است «تحریم‌ها پدر مردم را درآورده است».
گفتم: ایشان باید به وطن‌فروشانی اعتراض کند که به وزارت خزانه‌داری آمریکا توصیه می‌کردند برای حمایت از فتنه سبز تحریم‌ها را افزایش بدهند!
گفت: ایشان اعتراض کرده که چرا بعضی‌ها می‌گویند «تحریم‌ها به نفع ما بوده است».
گفتم: حضرت امام(ره) می‌فرمودند «تحریم اقتصادی و اخراج کارشناسان خارجی تحفه الهی بود که ما از آن غافل بودیم».
گفت: ایشان در همین جلسه گفته است: «تمدنی که امام می‌خواستند با این انقلاب ایجاد کنند الان دچار انحراف شده است»!
گفتم: امام(ره) می‌فرمودند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، بعضی‌ها می‌گویند؛ «حضرت امام(ره) موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بود»! امام می‌فرمودند اسرائیل باید از صحنه گیتی محو شود، بعضی‌ها می‌گویند «ما با اسرائیل سر جنگ نداریم» امام می‌فرمودند یک موی کوخ‌نشین‌ها به همه کاخ‌نشینان شرف دارد»، بعضی‌ها دنبال مانور تجمل هستند! و...
گفت: پس این چه تصویری است که ایشان از خط امام(ره) ارائه می‌دهند؟! 
گفتم: چه عرض کنم؟! معروف است که «عکس»، برعکس است!

(جالب اینجاست که طبق گزارش دستگاههای اطلاعات طرح تحریم فلج کننده توسط پسر آقای هاشمی به کشورهای غربی پیشنهاد شده بود و الان خودشون توی تله ای که برای دولت قبل درست کرده بودند گیر افتادن..)

وی در مراسم رونمایی از کتاب تاریخ جامع ایران گفت: عده‌ای پیدا می‌شوند که تعامل با دنیا را ذلت‌بار می‌شمارند. چه ذلتی! دست از شعارهای کم محتوا بردارید، شعارهایی که جلوی پیشرفت را می‌گیرد.

گفت: آمریکایی‌ها باز هم دبه درآورده‌اند و می‌گویند ایران فقط می‌تواند غنی‌سازی اورانیوم را در مقیاس 2 درصد انجام بدهد!
گفتم: قبلا که در توافق لوزان تا زیر 5 درصد موافقت کرده بودند!
گفت: درباره فردو هم گفته‌اند فقط سیصد و چند سانتریفیوژ می‌تواند باقی بماند و آنهم به هیچوجه برای غنی‌سازی اورانیوم استفاده نشود.
گفتم: اما در توافق لوزان که با هزار سانتریفیوژ در فردو موافقت کرده‌ بودند!
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: یارو سوار تاکسی شده بود، هنگام پیاده شدن از راننده پرسید چقدر میشه؟ راننده گفت؛ پانصد تومان. یارو با تعجب پرسید؛ دویست تومان؟ چه خبرته؟! فوقش میشه 100تومان و بعد یک اسکناس ده تومانی که گوشه هم نداشت به راننده داد و گفت؛ باقیش هم مال خودت!

گفت: آل‌سعود از اینکه با پای خودش وارد باتلاق یمن شده و بعد از آنهمه جنایت هنوز نتوانسته هیچ غلطی بکند، بدجوری عصبانی است.
گفتم: در عوض، انصارالله هر روز با حمله زمینی و موشکی به مراکز نظامی آل‌سعود به کابوس ترسناکی برای سعودی‌های پادوی آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است.
گفت: یک روزنامه آمریکایی نوشته است؛ آل‌سعود با اطمینان از حمایت آمریکا و متحدانش در حمله زمینی به یمن، وارد این معرکه شده بود و حالا وسط میدان تنها مانده و مجبور است ضربات
پی در پی انصارالله را تحمل کند.
گفتم: سخنران یک مجلس ختم،‌ گفت؛ مادر این مرحوم می‌داند غم از دست دادن فرزند چقدر سخت است. یواشکی به او گفتند، این مرحوم مادر ندارد. سخنران گفت؛ پدرش داغ فرزند را حس می‌کند، گفتند، پدر هم ندارد! گفت، خواهر، برادر... و ندا دادند که هیچکس را ندارد. سخنران عصبانی شد و گفت: پس کدام پدر سوخته‌ای قرار است پاکت ما را بدهد!

استاد دانشگاه علامه طباطبایی، سخنگو و مقامات اقتصادی دولت را به مناظره فراخواند. فرشاد مؤمنی هشدار داد که سیاست‌های اقتصادی دولت،  تکرار سیاست‌های لیبرالی شکست‌خورده در گذشته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه واگذاری تعیین ریاست دانشگاه‌ها از شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک کمیته چند نفره سبب کاهش بیشتر شتاب علمی است، گفت: واگذاری تعیین ریاست دانشگاه‌ها به یک کمیته به نفع پیشرفت علمی کشور نیست.


سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید، واگذاری تعیین ریاست دانشگاه‌ها از شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک کمیته چند نفره را سبب کاهش بیشتر شتاب علمی دانست و گفت: بحث علم و فناوری مبنای قدرت کشورها است و دلیل اینکه ما در دهه اخیر به شیب علمی قابل قبولی دست یافتیم این بود که ستادی به نام شورای عالی انقلاب فرهنگی این بخش را تحت نظر رهبر معظم انقلاب به خوبی پیگیری می‌کرد ولی در دو سال اخیر به دلیل دخالت‌های جریان سیاسی در مدیریت دانشگاه‌ها کاهش شتاب علمی را شاهد هستیم.

بیشتر اعضای ان‌پی‌تی فاقد صنایع و تاسیسات هسته‌ای هستند، اگرچه که 124 کشور پروتکل الحاقی را پذیرفته‌اند. بنابراین امکان بازرسی‌های ویژه بر روی این کشورها به دلیل فقدان تاسیسات و صنایع هسته‌ای اساسا امکان‌پذیر نبوده و بنابراین عضویت آنها یک امر تشریفاتی است.

...از سوی دیگر بر اساس مصوبات مجلس در سال 84 و 89 ایران مجوز قانونی اعمال بازرسی‌های فراتر از پادمان را نداشته و اساسا بند توافق شده در بیانیه لوزان مبنی بر «اجرای داوطلبانه پروتکل تا زمان تصویب در مجلس»، خلاف قوانین رسمی جمهوری اسلامی است.

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در واکنش به برخی انتقادهای داخلی از عقب‌نشینی نیروهای این رژیم از خاک لبنان در سال 2000، گفت: تقویت توان حزب‌الله نتیجه سال‌ها حضور نیروهای اسرائیل در خاک لبنان است نه نتیجه عقب‌نشینی سال 2000 از لبنان.

ایهود باراک در گفت‌وگوی رادیو اسرائیل تصریح کرد:‌ «زرادخانه تسلیحاتی گسترده حزب‌الله نتیجه حضور 18 ساله نیروهای ارتش اسرائیل در خاک لبنان است و به عقب‌نشینی نیروهایمان از جنوب این کشور ارتباطی ندارد.»
باراک گفت:‌«جنگ دوم با حزب‌الله لبنان از هر نظر جنگی شکست خورده و تصمیمی اشتباه بود. در مدیریت این جنگ چه از بعد امنیتی و چه بعد سیاسی سستی شده بود. این غیرمنطقی است که دولتی به سبب کشته یا اسیر شدن تعدادی از نظامیانش به یک سازمان یا کشور حمله کند.»

گفت: حالا دولت چه عجله‌ای داشت که قیمت بنزین را آزاد کند؟
گفتم: می‌گویند این تصمیمی بود که از مدتها قبل گرفته شده بود!
گفت: چند ساعت بعد از اعلام افزایش قیمت بنزین‌، بهای گاز مصرفی منازل هم 15 درصد افزایش یافت.
گفتم: می‌گویند این تصمیم هم از قبل گرفته شده بود!
گفت: ولی مگر یک ماه قبل، معاون رئیس‌جمهور رسما به همه جا بخشنامه نکرده بود که تا پایان سال جاری هیچکس و هیچ‌جا حق افزایش قیمت ندارد؟!
گفتم: البته که بخشنامه کرده بود.
گفت: مبادا بعضی‌ها با افزایش قیمت‌ها قبل از دور پایانی مذاکرات، می‌خواهند مردم احساس فشار کنند تا به توافق با هر شکلی تن بدهند؟
گفتم: چه عرض کنم؟! این هم حرفی است! می‌گویند شخصی نزد قاضی رفت و از شخص دیگری شکایت کرد. قاضی گفت؛ حق با توست. ساعتی بعد طرف مقابل آمد و ماجرای دعوای خود را شرح داد. قاضی گفت؛ بله، حق با توست. منشی دادگاه به قاضی گفت؛ این دیگر چه جور قضاوت کردن است؟ و قاضی فکری کرد و گفت؛ آره، مثل اینکه حق با تو هم هست!

* رهبر انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت(ع)، با انتقاد از «روشنفکرنماهایی» که می‌گویند «ما صنعت هسته‌ای را می‌خواهیم چه‌کار کنیم»،  فرمودند: «این شبیه همان حرفی است که زمان قاجارها وقتی نفت کشف شده بود و انگلیسی‌ها آمده بودند می‌خواستند نفت را ببرند، این‌جا دولتمرد قاجاری می‌گفت ما این مادّه‌ بدبوی عَفِن را می‌خواهیم چه‌کار کنیم، بگذارید بردارند ببرند!» نوشته زیر به بررسی تفکر دولتمرد قاجاری در تاریخ دویست‌ساله اخیر ایران پرداخته است: 

روحانی در سفر به غرب استان تهران گفت: با وجود اقلیت بسیار کوچکی که بلندگو‌های بزرگ را از دیگران عاریه کرده‌اند، اکثریت قاطع ایران به دنبال مسیر صلح و آشتی و تعامل سازنده با جهان هستند!

فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در صحن علنی مجلس گفت : نیروهای تکفیری و تروریستی در نزدیکی مرزهای ما هستند و در گذشته داعش برای ورود به ایران زاغه مهمات پیش‌بینی کرده بود.

گزارش پنتاگون و آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نشان می‌دهد ایجاد داعش برای مقابله با نفوذ ایران بود.


مرکز تحقیقات گلوبال ریسرچ در گزارشی تحلیلی نوشت: آمریکا و ائتلاف تحت امرش برای مقابله با نفوذ ایران و انزوای بشار اسد، به ظهور داعش کمک کردند. در واقع داعش در آمریکا ایجاد شد. این در حالی است که آمریکا تظاهر به مقابله با داعش می‌کند. آمریکا و همپیمانانش می‌دانستند که القاعده عراق در فاصله سالهای 2009 تا 2012 افول کرده بود اما به علت شبه نظامی‌گری در سوریه دوباره احیا شد. با وجود همه این تحولات، آمریکا و همپیمانانش همچنان به کمک مالی، تسلیحاتی و آموزشی خود به همین گروه‌های تندرو ادامه دادند، آنها به طور خاص این کار را کردند چون از دیدگاه آنها ظهور این گروهها دارایی مهمی برای رسیدن آمریکا به اهداف ژئوپلتیکی‌اش محسوب می‌شد هر چند در همین زمان این گروهها مرتکب جنایات شنیعی می‌شدند.
گزارش هفت صفحه‌ای آژانس اطلاعات دفاعی (DIA) آمریکا که تاریخ آن به اوت 2012 مربوط می‌شود و اخیراً نیز با توجه به قانون آزادی اطلاعات در آمریکا منتشر شده است، به طور خاص بیان می‌کند که مخالفان سوری در آن زمان یک مسیر روشن فرقه‌ای در پیش گرفته بودند و اینکه سلفی‌ها، اخوان‌المسلمین و القاعده عراق نیروهای اصلی محرک شورش در سوریه بودند.
در ادامه تحلیل گلوبال ریسرچ از گزارش اطلاعاتی پنتاگون آمده است: قدرت‌های حامی مخالفان سوری دقیقاً همین را می‌خواستند تا رژیم سوریه را منزوی کنند چون از دید آنها رژیم سوریه عمق راهبردی گسترش شیعه بود در حالی که ایران و عراق نیز بخش لاینفک این گسترش بودند.
گلوبال ریسرچ می‌افزاید: این سند در طبقه‌بندی محرمانه قرار گرفت و در اختیار وزارت امنیت داخلی، وزارت امور خارجه آمریکا، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، اف‌بی‌آی، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه، فرماندهی مرکزی آمریکا و دیگر نهادها قرار گرفت.

گفت: چه خبر؟!
گفتم: روند اقتصادی دولت صدای اعتراض برخی از اقتصاددانان طرفدار دولت را هم بلند کرده است.
گفت: چرا؟!
گفتم: می‌گویند دولت همه توجه و تلاش خود را به مذاکرات هسته‌ای اختصاص داده و از بهره‌گیری ظرفیت‌های داخلی غافل شده است.
گفت: با این حساب چرا برنامه اقتصادی و زمان‌بندی شده اعلام می‌شود که وقتی به موقع و در زمان اعلام شده صورت نمی‌پذیرد باعث بی‌اعتباری شود.
گفتم: شخصی به یک شرکت ساختمانی زنگ زد و گفت وقتی پروژه‌هایی که بر عهده گرفته‌اید را مطابق جدول زمانی که اعلام کرده‌اید انجام نمی‌دهید، این جدول زمانی به چه درد می‌خورد؟ و مسئول روابط عمومی شرکت جواب داد؛ فایده جدول زمان‌بندی این است که شما متوجه می‌شوید، چه کارهایی را باید انجام می‌دادیم که نداده‌ایم!

روز گذشته ظریف و عراقچی مهمان جلسه غیرعلنی بهارستان بودند و درباره روند مذاکرات هسته‌ای توضیحاتی ارائه کردند. گزارش های غیررسمی حاکی از برخی توافقات نگران کننده در روند مذاکرات است.