گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

۳۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

گفت: دولت بدون تصویب برجام، امتیازدهی به حریف را شروع کرده و به آمانو اجازه دسترسی به مرکز نظامی پارچین را داده است.

گفتم: ولی هنگامی که به آنها اعتراض می‌شد که چرا دسترسی به مراکز نظامی را در برجام پذیرفته‌اند؟ پاسخ می‌دادند که به این بخش از برجام هرگز عمل نخواهیم کرد، پس چرا، بدون آن که برجام تصویب شود به این بخش تحقیرکننده تن داده‌اند؟
گفت: می‌گویند بازدید آمانو از پارچین تشریفاتی بوده است!
گفتم: یعنی در قالب تشریفاتی! به باج‌خواهی حریف تن‌داده‌اند؟! 
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: در جریان رزمایشی، به یکی از سربازان گفتند بدون چتر از هواپیما بیرون بپر! سرباز با تعجب و اعتراض گفت؛ بدون چتر که در جا کشته می‌شوم! گفتند؛ نگران نباش! «مانور» است، واقعی که نیست!

گریمور ایتالیایی فیلم «محمد رسول الله(ص)» از آمار بالای جراحی بینی نزد بازیگران زن سینمای ایران دچار شگفتی شد!


جیانتو دروسی گریمور فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» در یادداشتی برای این فیلم نوشت:به نظر من وظیفه چهره‌پردازی فقط آرایش چهره‌ها مطابق سن‌وسال و جغرافیا و زمان و مکان نیست؛ بلکه با درنظرداشتن همه این موارد و فراتر از این‌ها، می‌بایست به شخصیت‌پردازی و درک صحیح‌تر شخصیت‌ها و درام جاری در اثر کمک کند که برای این منظور، در وهله اول لازم است انتخاب اولیه بازیگران، انتخاب‌های درستی باشد؛ یعنی بازیگر، اندام و چشم و صورتی مناسب نقش خود داشته باشد. مثلا در مورد عمده بازیگران زن سینمای ایران، مسئله جالب برای من، جراحی بینی اکثر آنان است که برای فیلم‌های تاریخی، قابل قبول و باورپذیر نیست و در همین فیلم هم مجبور شدیم برای بیش‌تر آنان، بینی مصنوعی بگذاریم. 

گفت: آلن‌‌ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است رفت و‌آمد هیئت‌های اروپایی به ایران نمایشی است و تا آژانس انجام تعهدات ایران را تائید نکند، تحریم‌ها باقی خواهد ماند.

گفتم: پس این هیئت‌های اروپایی برای چه ردیف شده و به ایران می‌آیند؟!
گفت: می‌خواهند به مسئولان کشورمان در باغ سبز نشان بدهند تا برجام را دربست تائید کنند.
گفتم: شاعری در مدح یک مزرعه‌دار شعری سرود و مزرعه‌دار گفت؛ سرخرمن بیا تا جایزه‌ات  را بدهم. اما وقتی هنگام درو رسید و شاعر برای دریافت جایزه رفت، مزرعه‌دار گفت؛ جایزه‌ات را همان موقع دادم تو با شعرت مرا خوشحال کردی و من هم با وعده سرخرمن تو را شاد کردم و بی‌حساب شدیم!

گفت: چه خبر؟!

گفتم: آقای دکتر صالحی گفته است؛ با توجه به اینکه برجام به تصویب رسیده است بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی و دست بردن در محتوای آن همه ‌چیز را برهم خواهد ریخت.
گفت: تا حالا که گفته می‌شد هیچ چیزی را امضاء نکرده‌ایم و برجام تعهدآور نیست!حالا که پای بررسی در مجلس به میان آمده ایشان و آقای عراقچی می‌گویند برجام تصویب شده و الزام‌آور است!
گفتم: اگر برجام به نفع کشورمان است چرا از بررسی آن در مجلس واهمه دارند؟ و اگر به نفع کشورمان نیست، چه عیبی دارد که برهم بریزد؟!
گفت: انگار که برجام در تأمین منافع ایران شق‌القمر! کرده است و غیر از مسئولان هسته‌ای کشورمان، هیچکس در هیچ جا و به هیچوجه قادر به درک آن نیست و اگر به آن دست بزنند همه این منافع سرشار! و بی‌نظیر! از دست می‌رود!
گفتم: چه عرض کنم؟! طرف می‌گفت، به سلامتی خودمون  که خیلی خوبیم ولی متاسفانه بعضی‌ها هنوز فکر می‌کنند خوبی از خودشونه!

گفت: مگر دولت قول نداده بود که هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ معیشت مردم؟

گفتم: البته که قول داده بود.
گفت: چرخ سانتریفیوژها که با تعداد 20 هزار تا در حال چرخیدن بود و حالا با توافق هسته‌ای قرار است به 6 هزار تا برسد.
گفتم: می‌گویند اگرچه چرخ 14 هزار سانتریفیوژ از حرکت می‌‌ایستد ولی در عوض گشایش اقتصادی به دنبال دارد؟!
گفت: چرخش چرخ معیشت مردم هم که با گرانی‌های لجام‌گسیخته و جهشی کندتر شده است.
گفتم: چه عرض کنم؟! طرف هر دو طرف صورتش را باندپیچی کرده بود، پرسیدند چی شده؟ گفت داشتم اتو می‌کردم که تلفن زنگ زد و اشتباهی به جای گوشی تلفن، اتو را برداشتم! پرسیدند خب! آن‌طرف صورتت چی شده؟ گفت؛ هنوز اتو را زمین نگذاشته بودم که دوباره تلفن زنگ زد!

بازیگر سینما و تلویزیون، یادداشتی را علیه یکی از مجریان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان منتشر کرد.


حسام نواب صفوی در واکنش به هتاکی‌های یکی از مجری‌های شبکه‌های ماهواره‌ای علیه برخی هنرمندان ایرانی در فضای مجازی نوشت: متاسفم برای خیانتکارانی که سالها به این خاک خیانت کردند و مورد تشویق یک سری وطن فروش قرار می‌گیرند، کسانی که به دلیل جرائم مختلف از کشور فرار می‌کنند و به خود انگ سیاسی می‌زنند و این آقای محترم «س و» که بطور مفصل پرونده ایشان را برای شما باز خواهم کرد خیلی سعی می کرد در سینما و تلویزیون ایران جایی باز کند ولی نتوانست. امروز می‌خواهد از هنرمندان ایران انتقام بگیرد هر هفته یک نفر. در ادامه این نوشته آمده است: او موظف است چون دستور می گیرد از صاحبان شبکه ای که دستور داشت با نشان دادن سریال‌های غیر‌اخلاقی، بنیان خانواده را نشانه بگیرد.
بارها در کشورهای مختلف پیشنهاد بازیگری به من شد، اما باید چه می‌کردم؟ خیانت به وطنم!  اگر صحنه غیر اخلاقی در فیلم بود باید انجام می‌دادم؟ و هویت پدرم و غیرت ایرانی را به دست باد می‌سپردم و قید ایران را برای همیشه می‌زدم؟ نه دوستان! من حاضرم در زندان ایران باشم اما انگ خیانت به من نخورد! من وطن فروش نیستم! 
رادیو سراسری رژیم صهیونیستی در گزارشی تاکید کرد: رهبر ایران بدون بمب هم اسرائیل را نابود می‌کند.
پایگاه خبری رادیو سراسری رژیم صهیونیستی موسوم به شبکه هفت (ArutzSheva)در گزارشی اعلام کرد: ایران با سیاست‌هایی که انجام می‌دهد به خوبی روحیه ضداسرائیلی را گسترش می‌دهد و به دنبال انزوای اسرائیل است.
در ادامه گزارش آمده است: ایران به خوبی دو بازی را دنبال می‌کند که اولی عبارت است از اینکه اسرائیل همچنان نگران و بلاتکلیف بماند و بازی دوم این است که نظریه عمومی را در جهان به وجود بیاورد مبنی بر اینکه اسرائیل مستحق مرگ است.
دکتر عبدالملکی در نشست سراسری جنبش عدالتخواه:

تحریم‌ها برداشته نمی‌شوند/ تحریم تنها بر ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور تاثیر دارد/ ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور با اقتصاد مقاومتی حاصل می‌شود

عبدالملکی با بیان اینکه قرار است تحریم‌های ما "تعلیق و نه "لغو" شود،خاطرنشان کرد: هیچ سرمایه‌گذار خارجی در شرایط "تعلیق تحریم" در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کند زیرا امنیتی برای سرمایه‌اش وجود ندارد همچنین در کشوری که مردم خودش در بخش صنعت سرمایه گذاری نمی‌کند، چرا باید سرمایه‌گذار خارجی این کار را انجام دهد؟

فعال سیاسی اصلاح‌طلب مستقر در آمریکا گفت: هزینه‌ای که جنبش سبز به مملکت وارد کرد از جنگ بیشتر بود و من معتقدم اگر اغتشاشگران در سال ۸۸ پیروز می‌شدند، داعش الان در تهران بود.

اجرای طرح‌های خروج دام از مرتع که توسط جریانات خاصی در کشور پیگیری می‌شوند آگاهانه یا ناآگاهانه در پی وابسته کردن جمهوری اسلامی ایران در محصولات غذایی به کشور‌های خارجی و به ویژه کشور‌های غربی است. از سوی دیگر اجرای این طرح‌ها نه‌تنها باعث حفظ مراتع نخواهد شد بلکه تخریب مراتع را سرعت می‌بخشد، در واقع اجرای این سیاست‌ها به مثابه بازی دو سر باخت است که باید در اجرای آن‌ها تجدیدنظر کرد.

بازی دو سر باخت سازمان محیط زیست برای خروج دام از مراتع/حذف گله‌های دام به‌طور کامل از مراتع به اسم تعادل بخشی/ افزایش وابستگی کشور و فقیر تر شدن مراتع نتیجه اجرا غیر کارشناسی این طرح

اجرای طرح‌های خروج دام از مرتع که توسط جریانات خاصی در کشور پیگیری می‌شوند آگاهانه یا ناآگاهانه در پی وابسته کردن جمهوری اسلامی ایران در محصولات غذایی به کشور‌های خارجی و به ویژه کشور‌های غربی است. از سوی دیگر اجرای این طرح‌ها نه‌تنها باعث حفظ مراتع نخواهد شد بلکه تخریب مراتع را سرعت می‌بخشد، در واقع اجرای این سیاست‌ها به مثابه بازی دو سر باخت است که باید در اجرای آن‌ها تجدیدنظر کرد.

مهدی هاشمی پیش از حضور در زندان اوین با یکی از شاخص‌ترین مفسدان اقتصادی دو دهه اخیر یعنی شهرام جزایری تشکیل جلسه داده و در این جلسه جزایری راهنمایی‌هایی را برای ورود به اوین در اختیار مهدی هاشمی قرار داده است.

برخورد تبعیض آمیز دولت با اساتید هنرمند در بستر بیماری سوال برانگیز است.

گفت: آقای عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در جلسه دیروز کمیسیون بررسی برجام گفته است: نظر کارشناسی من این است که تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی به مصلحت نیست!

گفتم: طوری حرف می‌زنند که انگار مجلس فقط یک راه در پیش دارد و آن تصویب برجام است و حال آن که قرار است مجلس درباره تصویب یا رد آن تصمیم بگیرد.
گفت: از این گذشته، چه کسی گفته است که تشخیص مصلحت نظام بر عهده تیم مذاکره‌کننده است؟! ده‌ها دلیل و سند غیرقابل انکار وجود دارد که نشان می‌دهد پذیرش برجام برای آینده امنیتی و اقتصادی نظام و مردم فاجعه‌آفرین است. دولت که نمی‌تواند به زور نظرش را تحمیل کند!
گفتم: چه عرض کنم؟! دانش‌آموزی وارد خانه شد و به پدرش گفت؛ امروز یک کار بسیار خوب انجام دادم و دست یک پیرزن را گرفتم و او را به آن طرف خیابان بردم. پدرش گفت؛ احسنت! آفرین! ولی چرا لباست پاره شده و دانش‌آموز جواب داد؛ خودش که نمی‌خواست برود. به زور بردمش!

گفت: انصارالله با شلیک فقط یک موشک 103 تن از نظامیان آل‌سعود و امارات و بحرین را به جهنم فرستاده است که 45 تن آنها از نظامیان امارات بودند.

گفتم: به درک! هر یک از این مزدوران وحشی تاکنون صدها کودک بی‌گناه را به خاک و خون کشیده‌اند.
گفت: امارات ابتدا کشته شدن آنها را تکذیب کرد ولی بعدا ناچار به اعتراف شد و به خاطر آنها 3 روز عزای عمومی اعلام کرده است.
گفتم: چرا عزای عمومی؟! هلاکت آنها همه آزادگان دنیا را غرق در شادی کرده و فقط دربار آل‌سعود و شیوخ عیاش و دست‌نشانده امارات عزادار شده‌اند.
گفت: امارات اعلام کرده بقیه نظامیان خود را هم از ائتلاف سعودی و جنگ با یمن بیرون می‌آورد.
گفتم: غلط کرده! بقیه نظامیان امارات بعد از کشته شدن این 45 نفر از جنگ با انصارالله تمرد کرده‌اند وگرنه شیوخ امارات جرأت سرپیچی از دستور آمریکا و اسرائیل را ندارند!
گفت: آنهمه رجز خواندن و شعار دادن علیه یمن و اینکه چنین و چنان می‌کنیم همین بود؟!
گفتم: چه عرض کنم؟!  از یارو  پرسیدند چرا هیچوقت به هیچیک از آرزوهایت نمی‌رسی؟ گفت؛ این آرزوهای من از بس بی‌حیا هستند هرکاری می‌کنم حاضر نمی‌شوند جامه عمل بپوشند.

گفت: اعضای اصلی این حزب «اتحاد ملت» که همان فتنه‌گران هستند.

گفتم: ولی اسمش که حزب فتنه‌گران نیست!
گفت: یکی از مدعیان اصلاحات گفته است؛ این حزب خود را با الزامات نظام همراه می‌کند.
گفتم: در جریان فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 هم، ابتدا اعلام می‌کردند که یکی از اصول آنها «قانون‌گرایی» است ولی بعدا نشان دادند که برای وطن‌فروشی اجیر شده‌اند و از نتانیاهو به دریافت مدال «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» مفتخر!! شدند! و هنوز هم حاضر نیستند با دشمنان تابلودار این مرز و بوم مرزبندی کنند.
گفت: چه عرض کنم؟! یعنی هنوز هم بعله!...
گفتم: یارو به دکتر گفت؛ یک هفته‌ است که خواب می‌بینم در تیم فوتبال گرگ‌ها  بازی می‌کنم. دکتر چند تا دارو داد و گفت؛ امشب این داروها را مصرف کن تا دیگر از این خواب‌ها نبینی. یارو پرسید؛ اجازه بدهید از فردا شب مصرف کنم. دکتر با تعجب گفت چرا؟! و یارو گفت؛ آخه امشب فیناله!

روزنامه رسالت ضمن طرح پرسش فوق، به نقد چند فراز از اظهارات روحانی پرداخت و نوشت: رئیس‌جمهور محترم در مصاحبه با خبرنگاران فرمود: «چیزی امضا نکرده‌ایم که برای تصویب به مجلس بفرستیم» اگر واقعا چیزی امضا نکرده‌ایم پس اکسیدکردن غنی‌سازی بیست درصد و انجام تعهداتی که در ژنو و لوزان و سپس وین داده‌ایم و مرتبا هم آژانس این اقدامات محدودکننده فعالیت‌های هسته‌ای ایران را گزارش و تایید می‌کند، بر چه اساسی صورت گرفته است؟ اگر توافق امضاء می‌شد چه می‌کردیم؟‌ البته توافقی امضا نشده است چون طرف آمریکایی تاکنون هیچ اقدامی در رفع تحریم‌ها و ختم برخوردهای خصومت‌آمیز انجام نداده و حتی مدام از تهدید نظامی حرف می‌زند و سایه شوم جنگ را روی مذاکرات حفظ کرده است. اما سؤال اینجاست؛‌ اگر توافقی نشده، پس چرا براساس همان گفت‌وگوها دولت روند پیشرفت‌های هسته‌ای و نیز غنی‌سازی اورانیوم بالای بیست درصد را متوقف کرده و آن را به 6/3 درصد فرو کاهیده است؟ 

محمدکاظم انبارلویی در این یادداشت خاطرنشان کرد: نکته دیگر آنکه اگر مجلس نتواند در مورد برجام که به تعبیر دولتی‌ها مهم‌ترین رویداد در تاریخ دیپلماسی ایران است، اظهارنظر کند، چگونه می‌تواند «در راس امور بودن» این نهاد مردمی را اثبات نماید؟ چه اصراری هست که مجلس در این امر مهم برکنار باشد؟ اگر «برجام» نه عهدنامه، نه مقاوله‌نامه، نه موافقت‌نامه، نه پیمان‌نامه و نه قرارداد دولت ایران با سایر دولت‌هاست، پس چیست؟ آیا اصل 125 قانون اساسی، نوعی از قرارداد یا مناسبات دولت ما با دیگر دولت‌ها را از قلم انداخته است؟ نکته مهم اینکه اگر چیزی را شما امضا نکرده‌اید، چرا در صف اول دفاع بی‌چون و چرا از «برجام» ایستاده‌اید؟
رسالت همچنین نوشت: سایت ضدانقلابی کلمه با سه جمله به استقبال مصاحبه رئیس‌جمهور رفته است. کلمه از قول رئیس‌جمهور نوشت: 1- حصر نباید به مسئله دائم تبدیل شود 2- کسی از آن سود نمی‌برد 3- باید طبق قانون به این وضع خاتمه داد. ظاهرا این حرف‌ها درست است و باید به آن عمل کرد. اما اگر خصومت سران فتنه با مردم، دائمی یا بهتر بگوییم مادام‌العمر باشد، چه باید کرد؟ آقای رئیس‌جمهور می‌گوید کسی از آن سود نمی‌برد. در حالی که رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس و ضدانقلاب‌ها بیشترین سود را از تداوم خصومت سران فتنه با نظام برده‌اند. می‌رسیم به نکته سوم؛ حال باید دید طبق قانون چگونه می‌شود به این وضع خاتمه داد؟‌ اگر قانونی وضع شود که وطن‌فروشی جرم نیست، اگر احکام مربوط به محاربه و بغی را از فقه برداریم، می‌شود راجع به رفع حصر، فکر و سپس اقدام کرد!

گفت: دبیر کل حزب تازه تاسیس فتنه‌گران که تحت نام مستعار «حزب اتحاد ملت» وارد عرصه شده است در مصاحبه‌ای گفته است، «چیزی به نام فتنه برای ما تعریف نشده است»!

گفتم: شاید فتنه را با نام واقعی آن یعنی «پادویی و ایفای نقش ستون پنجم برای مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس» می‌شناسد.
گفت: در حالی که ماجرای وطن‌فروشی اصحاب فتنه همه دنیا را پر کرده است دبیر کل حزب جدید فتنه‌گران چگونه خودش را به آن راه می‌زند و از فتنه اظهار بی‌خبری می‌کند.
گفتم: چه عرض کنم؟! از یارو پرسیدند، هنگام زلزله 7 ریشتری دیشب کجا بودی؟ گفت؛ من رویم آن طرف بود و متوجه نشدم!

گفت: نتانیاهو در ملاقات با مقامات ایتالیایی گفته است؛ داعش یک گروه وحشی است اما ایران خطرناکتر از آن است چون در پی تولید بمب اتمی است!

گفتم: ولی صهیونیست‌ها بارها اعتراف کرده‌اند که در آموزش و حمایت و برنامه‌ریزی برای تروریست‌های داعش نقش موثر داشته‌اند و رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها فیلم و تصویر عیادت نتانیاهو از تروریست‌های مجروح داعش در بیمارستان‌های اسرائیل را با افتخار!! منتشر کرده‌اند.
گفت: از این گذشته تروریست‌های داعش همان جنایات وحشیانه‌ای را مرتکب می‌شوند که صهیونیست‌ها در غزه و صبرا و شتیلا مرتکب ‌شدند و آل‌سعود در یمن و...
گفتم: چه عرض کنم؟! دور از جان گرگ و بلانسبت کفتار، از یک صهیونیست پرسیدند به نظر تو گرگ بهتر است یا کفتار؟ گفت؛ اگر حمل بر نژادپرستی نکنید، کفتار!