گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

گفت: دبیرکل حزب کارگزاران در جمع مدعیان اصلاحات گفته است، رشد فقر و فساد و تحریم‌ها نتیجه 8 سالی است که دولت دست اصولگرایان بوده است!

گفتم: انحراف دولت قبلی از وقتی شروع شد که دست از اصولگرایی کشید و راه و روش کارگزاران و اصلاح‌طلبان را در پیش گرفت بنابراین، کارهای مثبت آن که مدعیان اصلاحات به گرد آن هم نمی‌رسند مدیون اصولگرایی است و انحرافاتش  نتیجه رویکرد به کارگزاران و اصلاح‌طلبان است.
گفت: مگر همین آقای دبیرکل کارگزاران به جرم فساد اقتصادی و سوءاستفاده از بیت‌المال محاکمه نشده بود؟ تشدید تحریم‌های اقتصادی هم که مطابق اسناد موجود، پیشنهاد اعضای کارگزاران و اصلاح‌طلبان به آمریکا بوده است!
گفتم: یارو تصویر خودش را در آیینه دید و با تعجب گفت؛ قیافه‌اش خیلی آشنا به نظر می‌رسد! و مدتی به فکر رفت که او را کجا دیده است؟ و ناگهان با خوشحالی گفت؛ آهان! فهمیدم! هفته قبل در سلمانی محل شما را دیدم! چه تصادفی، آنجا هم مثل حالا، دقیقا روبروی من نشسته بودی!
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی اعلام کرد که ایران از زمان آغاز روند اجرای تعهدات، بیش از 4000 سانتریفیوژ را برچیده است. در همین حال، موسسه علوم و امنیت بین‌المللی که به سازمان جاسوسی آمریکا مشورت می‌دهد در گزارشی تاکید کرد که سرعت برچیدن ماشین‌ها در ایران بیش از حد انتظار است.

گفت: دیروز کمیته حقوق‌بشر سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را که حکومت آل‌سعود درباره نقض دموکراسی و حقوق بشر در ایران تهیه کرده بود، تصویب کرد!

گفتم: آل‌سعود کودک‌کش اصلا می‌داند «بشر» چیست که ادعای حقوق بشر داشته باشد؟!
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: یک مشت اراذل و اوباش که تحت حمایت آمریکا و انگلیس بر سرزمین حجاز حکومت پادشاهی قرون وسطایی دارند و در حاکمیت وحشیانه آنها هیچکس حق رأی ندارد، چگونه دم از دموکراسی می‌زنند؟!
گفت: دولت‌های هالو هفت شنبه‌ای را بگو که به این قطعنامه رأی داده‌اند. یعنی آنها هم این چیزها را نمی‌فهمند؟!

گفتم: از یارو پرسیدند می‌دونی «نبات» کیلویی چنده؟ گفت؛ نه! نمی‌دونم. پرسیدند؛ قیمت «نقل» چی؟ می‌دونی کیلویی چنده؟ یارو جواب داد، نه، نمی‌دونم! بهش گفتند، عیبی نداره! دور از جون خر و  بلانسبت الاغ،  از قدیم و ندیم گفته‌اند، «خر چه داند قیمت نقل و نبات»!

آمانو: ایران بازرسی های فراتر از پروتکل الحاقی را هم پذیرفته/ مسئولانی که بازرسی های فراپروتکلی را « غیرممکن» میدانستند چرا ساکتند؟

تاکید آمانو بر موافقت دولت با بازرسی ها فراپروتکلی در حالی است که پیش از این مقامات دولتی در واکنش به منتقدان ، چنین نظارت هایی را کاملا تکذیب می کردند و ادعا داشتند بازرسی های آژانس مدیریت شده خواهد بود. حتی عباس عراقچی در واکنش به نقل قول یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر پذیرش بازرسی های فراپروتکلی از سوی ایران ، منتقدان و رسانه های خبری منتشر کننده این اظهارنظر را به «خدا واگذار کرده بود».

گفت: دولت به جای وام خرید خودرو چرا این وام را برای ازدواج جوانان اختصاص نداده است؟!

گفتم: سخنگوی دولت می‌گوید وام خودرو زمینه‌ساز تولید است ولی وام ازدواج رفاهی است!
گفت: در حالی که شهرهای بزرگ از جمله تهران به خاطر انبوه خودروها به گاراژهای بزرگ تبدیل شده‌اند و ترافیک سنگین همه امور کشور را فلج کرده و آلودگی همیشگی هوا، همه روزه قربانی می‌گیرد، به تولید و افزایش خودرو چه نیازی هست؟!
گفتم: از طرف دیگر، وام ازدواج علاوه بر سامان دادن به زندگی میلیون‌ها جوان، باعث رونق تولید لوازم خانگی برای جهیزیه هم می‌شود و از فلج شدن زندگی مردم به خاطر افزایش سرسام‌آور خودروها نیز جلوگیری می‌کند.
گفت: ظاهرا از نظر اقتصادی در هیچ‌یک از دولت‌های سازندگی و اصلاحات و عدالت و اعتدال شانس نیاورده‌ایم!
گفتم: یارو می‌گفت؛ شانس درِ خونه بعضی‌ها رو زنگ می‌زنه و وارد میشه، اما به درِ خونه ما که می‌رسه، زنگ میزنه و فرار می‌کنه!

گفت: یکی از فتنه‌گران فراری در صفحه فیس‌بوک خود از اداره مهاجرت آمریکا گله کرده که طی چند سال گذشته او را سر دوانده و بلاتکلیف نگه داشته و حاضر نیستند یک کار آبرومندانه به او بدهند!

گفتم: مگر پادوهای فتنه‌گر آمریکا و اسرائیل آبرو هم دارند که انتظار کار آبرومندانه داشته باشند؟!
گفت: نوشته است؛ خسته شده‌ام از بس که به اداره مهاجرت مراجعه کرده‌ام و هر دفعه جوابی شبیه جواب‌های قبلی شنیده‌ام و حالا تصمیم گرفته‌ام که خودم به صورت «سیاه» یک شغل بخور و نمیر پیدا کنم!
گفتم: یارو رفته بود مهمانی، ناهار بهش کرفس دادند، شام اسفناج و صبحانه نون و سبزی، طرف با عصبانیت گفت؛ دیگه لازم نیست غذایی برام تهیه کنید، خودم میرم می‌چرم!