گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

۱۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

گفت: مگر نمی‌گفتند که با اجرای برجام همه مشکلات اقتصادی حل می‌شود و تجارت رونق می‌گیرد و...

گفتم: می‌گفتند حتی آب خوردن مردم هم به برجام وابسته است و برجام آفتاب تابانی است که بر همه می‌تابد و رونق و آسایش می‌آفریند و...
گفت: پس چرا حالا دنده عقب گرفته‌اند و می‌گویند قرار نبود که برجام مشکلات اقتصادی را حل کند!
گفتم: ولی نزدیک به سه سال است که مردم را در انتظار اجرای برجام نگه داشته‌اند، پس آنهمه وعده و وعید چه می‌شود؟!
گفت: حتما یک راه‌حل جدیدی در آستین دارند!
گفتم: مادری با دلهره به پزشک زنگ زد و گفت؛ آقای دکتر! بچه‌ام یک مداد قورت داده است. دکتر گفت؛ نگران نباشید، الان می‌آیم. مادر پرسید؛ تا شما برسید چه کنم؟ و دکتر گفت؛ جای نگرانی نیست، با خودکار بنویسید!

گفت: محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق در ملاقات با تعدادی از دانشجویان دفتر تحکیمی شاخه علامه به آنها توصیه کرده‌ که مطالبات خود نظیر رفع حصر و مقابله با برخی نهادها و... را از روحانی مطالبه کنید!

گفتم: دعانویس را که مفت گیر می‌آورند، برای گربه‌هایشان هم دعا می‌گیرند! چرا خودش تحمل خواسته دانشجویان را نداشت؟!
گفت: اتفاقا گفته است «روز 16 آذر 83 برخی دانشجویان در جلسه سخنرانی من شلوغ کردند و من خوشحال شدم که آزادی بیان دارند»!
گفتم: روز روشن و دروغ به این بزرگی؟!  نوار و فیلم آن جلسه هست که بعد از اعتراض دانشجویان، خاتمی خطاب به آنها گفت «کاری نکنید که بگویم شما را با اردنگی بیرون بیندازند و بازداشتتان کنند»!
گفت: مطمئن بوده که دانشجویان 12 سال پیش در جمع نیستند که دستش را رو کنند ولی فراموش کرده که متن صحبت‌های آن روز ایشان به صورت صوتی و تصویری موجود است و در روزنامه‌های زنجیره‌ای آن روزها هم چاپ شده است... چرا ظاهر و باطن بعضی‌ها تا این اندازه متفاوت است؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! غرب‌زده‌ها مثل پیتزا هستند که جعبه‌اش مربع است، توش دایره است و خودش مثلث!

گفت: این خانم فائزه هاشمی غیر از اینکه دختر آقای هاشمی‌رفسنجانی است، چه ویژگی و ارزش دیگری دارد؟

گفتم: هیچ!
گفت: پس چرا حزب کارگزاران این خانم هیچ و پوچ را عضو مرکزیت خود کرده است؟!
گفتم: چون دختر آقای هاشمی است.
گفت: آقای هاشمی که بهائیت را یک حزب صهیونیستی و بهائی‌ها را پادوی اسرائیل می‌داند، پس چرا فائزه هاشمی از آنها دفاع می‌کند!
گفتم: می‌خواهد هر طور شده مورد توجه قرار بگیرد! یارو از بیکاری حوصله‌اش سر رفته بود، محکم زد پس کله خودش و بعد با خودش گفت؛ مثل اینکه بالاخره یکی پیدا شده که یادی از ما بکنه، برم ببینم کیه در می‌زنه!

گفت: اعلام کرده بودند مبلغ زیادی از حقوق 87 میلیون تومانی مدیر بیمه، معوقات بوده که به وی پرداخت شده بود.

گفتم: اگر معوقات بوده و پرداخت قانونی بوده چرا آن را به بیت‌المال برگردانده‌اند؟!
گفت: چه عرض کنم؟! گفته‌اند این مبلغ حق وی بوده و اگر از بیمه برود در بخش خصوصی خیلی بیشتر از اینها حقوق می‌گیرد!
گفتم: اگر حقش بوده پس چرا رئیس سازمان بیمه مرکزی عذرخواهی کرده و استعفا داده است؟!
گفت: می‌گویند کاری که برعهده این مدیر بود،‌ بسیار سخت و طاقت‌فرسا بوده است.
گفتم: یارو اسم جوجه‌کباب را گذاشته بود «غم» و اسم کباب بره را گذاشته بود «غصه» و پیش همکارانش می‌گفت؛ اگر بدانید که من همه روزه چه غم و غصه‌ای می‌خورم؟!

گفت: مگر ادعا نمی‌کردند که با توافق هسته‌ای، سایه شوم جنگ را از سر ملت کوتاه کرده‌اند؟!

گفتم: البته که ادعا می‌کردند.
گفت: اما، وندی شرمن، مقام ارشد مذاکره‌کننده آمریکا در مصاحبه اخیر خود گفته است اصلا مسئله جنگ مطرح نبوده است.
گفتم: بر فرض که مطرح هم بود، آمریکا توان هیچ غلطی را ندارد و سال‌هاست که به جنگ نیابتی روی آورده است.
گفت: پس آقایان از سایه کدام جنگ خبر داده بودند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟!  دو تا شیره‌ای در دو طرف اتاقی نشسته و خرما می‌خوردند و هسته خرما را به سوی یکدیگر پرتاب می‌کردند. پلیس وارد اتاق شد و پرسید چه می‌کنید؟ گفتند؛ هیس! مواظب باش! مگر نمی‌بینی که مشغول جنگ هشته‌ای هستیم!

گفت: «اسلام انقلابی» یعنی چی؟

گفتم: ساعت خواب! خب یعنی اسلامی که هرگز از حرکت و جوشش نمی‌ایستد و پیوسته برای تحقق آرمان‌های الهی در تلاش است.
گفت: پس «انقلاب اسلامی» چیست؟
گفتم: انقلاب اسلامی یک حرکت و نهضت سراسری برای تحقق «اسلام انقلابی» و حاکمیت آن در جامعه است.
گفت: پس چرا می‌گویند استاد مطهری را «اسلام انقلابی» شهید کرده است.
گفتم: خب! منظورشان این است که استاد مطهری به خاطر اینکه پیرو اسلام انقلابی بود به شهادت رسیده است.
گفت: نه بابا! اگر اینطوری می‌گفتند که عیبی نداشت، می‌گویند پیروان «اسلام انقلابی» استاد مطهری را شهید کرده‌اند! و توصیه می‌کنند که نباید دنبال اسلام انقلابی باشیم!
گفتم: چه عرض کنم؟!  طرف می‌گفت خوابیدن خیلی خوب است ولی یک نقطه ضعف بزرگ دارد! گفتند؛ حتما منظورت این است که نقطه ضعف خوابیدن، همان زیاد خوابیدن است؟ و طرف گفت؛ ای عوام! تنها نقطه ضعفی که خوابیدن دارد، بیدار شدن است!

گفت: مدعیان اصلاحات اعلام کرده‌اند که قرار است برای نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم یک «پارلمان سایه» تشکیل بدهند.

گفتم: چرا؟! وقتی آنها خودشان وکیل هستند، دیگر به وکیل و وصی چه نیازی دارند؟!
گفت: مدعیان اصلاحات می‌گویند نمایندگان طرفدار آنها که به مجلس راه یافته‌اند، افرادی بی‌تجربه و فاقد توانمندی‌های لازم هستند و باید از بیرون مجلس مدیریت شوند.
گفتم: نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم چگونه این اهانت را تحمل می‌کنند؟!
گفت: چه عرض کنم؟! مدعیان اصلاحات به آنها فهمانده‌اند که توان و ظرفیت لازم برای نمایندگی را ندارند و باید از بیرون مدیریت شوند.
گفتم: یارو مریض شده بود، خانواده‌اش به اورژانس زنگ زدند، آمبولانس آمد، همه سوار شدند و به بیمارستان رفتند، پزشک پرسید: پس مریض کجاست؟ گفتند: حالش خوب نبود، توی خونه موند! پزشک گفت: آمبولانس را برای مریض فرستاده بودیم، اگر قرار بود شما بیایید که باید خودتان تاکسی می‌گرفتید!

گفت: امروز در مراسم روز کارگر بار دیگر گفته شده است؛ آنهایی که در سایه تحریم‌ها زندگی راحتی داشتند از برجام ناراحت هستند و می‌گویند چرا با رفع تحریم‌ها زندگی راحت ما را برهم زده‌اید!

گفتم: اولاً؛ مگر تحریم‌ها برداشته شده است که به قول آنها، کاسبان تحریم عصبانی باشند؟!
گفت: البته که برداشته نشده و چند تحریم جدید هم اضافه شده است.
گفتم: ثانیاً؛ این چه حسابی است که کاسبان تحریم اینهمه اعتراض دارند که چرا تحریم‌ها لغو نشده است؟ چون کاسبان تحریم باید موافق ادامه تحریم‌ها باشند تا به قول آقایان کاسبی و زندگی آرام آنها به هم نخورد.
گفت: با این حساب مثل اینکه همه کارهای دنیا وارونه شده است!
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی روزنامه را وارونه به دست گرفته بود، یکی پرسید چه خبر؟ گفت؛ خبر مهمی نیست فقط یک کامیون چپ کرده!

گفت: یاسر هاشمی از روزنامه‌نگاران محکوم به جاسوسی و اقدامات ضد امنیتی آنها دفاع کرده است!

گفتم: دفاع ایشان از کسانی که به کشورشان و مردم وطن‌خویش خیانت کرده‌اند با چه انگیزه‌ای صورت گرفته؟
گفت: ادعا می‌کند، من از پرونده آنها خبر ندارم ولی می‌گوید؛ مگر چند روزنامه‌نگار چگونه می‌توانند به امنیت یک کشور قدرتمند مثل ایران خدشه وارد کنند؟! آیا محکومیت آنها به معنای تنزل جایگاه امنیتی نظام نیست؟
گفتم: مگر کلاهی و کشمیری که با انفجار در حزب جمهوری اسلامی و دفترنخست وزیری، دهها تن از عزیزان کشورمان را به شهادت رساندند، در مقابل عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران عددی بودند؟ اساساً جاسوسی و اقدامات ضد امنیتی کار آدم‌های حقیر است.
گفت: یعنی با توجه به نظر یاسر هاشمی، کلاهی و کشمیری و یا فلان عامل داعشی و فلان تروریست و... باید به حال خود گذاشته شوند و بازداشت آنها به معنی تنزل جایگاه امنیتی نظام است؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! این بنده خداها فقط از رانت وابستگی خانوادگی استفاده می‌کنند و معنی اینگونه مسائل را چه می‌دانند... شخصی مدیر رستوران را صدا کرد و با عصبانیت گفت؛ این سوسک در ظرف سوپ چه می‌کند؟! و مدیر رستوران گفت؛ ای آقا! مگه این سوسک چقدر سوپ می‌تواند بخورد که شما اعتراض می‌کنید؟!

دوستانی که به به آوازهای سنتی مخصوصا به آثار زیبای علیرضا قربانی، سالار عقیلی و حسام الدین سراج علاقه دارن سری هم به این کانال بزنن. حدود 33 تا از بهترین آثار این هنرمندان در این کانال قرار داده شده که البته به مرور زمان بهشون اضافه میشه.


صبح زندگی:

https://telegram.me/yasobboho

گفت: آقای هاشمی در دیدار تعدادی از اعضای خانه کارگر گفته است؛ کسانی که قبلا تحریم‌ها را نعمت خدا می‌دانستند، تلاش می‌کنند آن را برگردانند!

گفتم: اشاره نکردند که چه کسانی تحریم‌ها را نعمت خدا می‌دانستند؟!
گفت: احتمالا همان که در یک قرارداد نفتی میلیون‌ها دلار رشوه گرفته بود و در تماس با فلان ضدانقلاب فراری که نوارش هم موجود است از او خواسته بود با وزارت خزانه‌داری آمریکا تماس بگیرد و از آنها بخواهد که تحریم‌ها، علیه ایران را افزایش بدهند.
گفتم: او که از نزدیکان خود آقای هاشمی است.
گفت: شاید هم منظورش فتنه‌گرانی است که روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز در مهرماه 89 فاش کرده بود که به اوباما نامه نوشته و خواستار تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران شده بودند.
گفتم: آنها هم که از هم‌حزبی‌های خود آقای هاشمی هستند.
گفت: باید به بعضی‌ها گفت؛ وقتی برای اینهمه مشکلی که برای مردم آفریده‌اید جوابی ندارید، دیگر چرا فرافکنی می‌کنید؟
گفتم: چه عرض کنم؟! طلبکاری نزد بدهکار رفته و طلب خود را مطالبه کرد، و بدهکار به جای پرداخت بدهی خود، شروع به ناسزا گفتن کرد. طلبکار گفت؛ اگر طلبم را نمی‌دهی دیگر چرا فحش می‌دهی؟ و بدهکار گفت؛ می‌خواستم حالا که تا اینجا آمده‌ای، دست خالی برنگردی!

پلمپ

با شکایت وزارت بهداشت و در پی تعطیلی معاونت طب سنتی در این وزارتخانه؛ مهمترین آموزشگاه و درمانگاه تحقیقات حجامت ایران پلمب شد.

هفته پیش، حسین خیراندیش رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت ایران، در گفتگویی با اصحاب رسانه، اعلام کرد که فعالان طب اسلامی آمادگی دارند در راستای اقتصاد مقاومتی، پیشنهادهای علمی خود را به وزارت بهداشت ارائه دهند.

وی همچنین از انحلال «معاونت طب سنتی ــ اسلامی» وزارت بهداشت انتقاد کرد و خواستار سازماندهی بیشتر دولت برای ساماندهی فعالان طب سنتی و نیز عطاری‌ها و دانشکده‌های طب سنتی شد.

اما درست یک هفته بعد، با شکایت وزارت بهداشت، مؤسسه تحقیقات حجامت ایران، «پلمب» شد! هفته پیش از آن نیز معاونت طب سنتی وزارت بهداشت، به «اداره‌کل» تنزل پیدا کرد. «اقدام و عمل» وزارت بهداشت در ستیز با طب سنتی در حالی است که روزهای قبل از انحلال این معاونت، «گاردین» چاپ لندن، در گزارشی مفصل از رونق طب سنتی در ایران گزارش داده بود.

مسئولان دولتی در ماجرای غارت ۲ میلیارد دلاری به جای اینکه گریبان دزد آمریکایی را بگیرند، رفتار زشت آمریکایی‌ها را توجیه و تطهیر می‌کنند.



روزنامه رسالت با طرح این موضوع نوشت: تعصب ملی و غیرت دینی اجازه نمی‌دهد که دستبرد آمریکایی‌ها به منابع مالی ملت در این کشور را رها کنیم و با بی‌انصافی، دولت قبل را به جای آمریکا مورد حمله قرار دهیم.
دولت قبل برای دور زدن تحریم‌ها راه‌های مختلفی را در پیش گرفت از جمله با همان پول‌های بلوکه‌ شده بخشی از وجوه نقد را تبدیل به 13 تن طلا نمود و آن را وارد کشور کرد. آن زمان طلا هر اونس 600 دلار بود که بلافاصله به 1600 تا 1800 دلار رسید.
باید دولت فعلی به دولت قبل افتخار کند که اولا، بخشی از منابع مالی کشور را از خطر دستبرد نجات داد. ثانیا، ارزش آن را به دو برابر نیز افزایش داد. از آن زمان تاکنون قیمت طلا هر اونس 1200 دلار کمتر نشده است.

گفت: مگر قرار نبود بعد از اجرایی شدن برجام مبلغ 150 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران به کشور بازگردد؟

گفتم: قرار بود ولی جان کری می‌گوید فقط 3 میلیارد دلار بازگردانده می‌شود.
گفت: حالا این 3 میلیارد دلار را بازگردانده‌اند؟
گفتم: نه فقط نداده‌اند بلکه 2 میلیارد دلار از همان دارایی‌های بلوکه شده را هم هپل‌هپو کرده و بالا کشیده‌اند.
گفت: پس آن همه وعده‌ و وعید درباره گشایش اقتصادی و بازگرداندن دارایی‌ها و لغو تحریم‌ها و گشایش سوئیفت و روابط تجاری و... چی؟ پس آمریکا کی می‌خواهد به وعده‌هایش عمل کند؟
گفتم: چه عرض کنم؟!  قاضی از آدم قالتاقی که حسابی مردم را سرکیسه کرده و اموالشان را بالا کشیده بود پرسید؛  بالاخره کی می‌خواهی بدهی خودت را بپردازی؟  و یارو گفت؛ جناب قاضی!  اجازه بدهید پسرم از راه برسد تا همه قرض‌هایم را پرداخت کنم! قاضی پرسید؛ خب، پسرت کجاست؟ کی می‌رسد؟ و یارو گفت؛ نمی‌دانم! چون هنوز ازدواج نکرده‌ام!

گفت: مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی گفته است؛ اجازه نمی‌دهند پول حاصل از فروش نفت به کشورمان منتقل شود و باید آن را به واردکنندگان و بانک‌ها اختصاص بدهیم.

گفتم: یعنی اجازه گشایش «ال‌سی» نمی‌دهند! ولی آقای رئیس‌جمهور گفته بود که در اولین روز اجرای برجام هزار ال‌سی گشایش یافته است!
گفت: البته بعداً اعلام کردند که قرار بوده گشایش یابد!
گفتم: ولی چند هفته قبل بانک مرکزی همه خبرنگاران را به اتاق سوئیفت دعوت کرد که نشان بدهد سوئیفت باز شده!
گفت: سوئیفت مثل ارتباط تلفنی است و به معنای پذیرش ال‌سی و تبادل بانکی نیست.
گفتم: ای دل غافل!... یارو زنگ زد به فلسطین، شخصی از آن طرف گوشی را برداشت و یارو پرسید؛ آنجا فلسطین است؟ طرف جواب داد؛ بله بفرمائید!  و یارو گفت؛ خیلی عجیبه! پس چرا شایع کرده‌اند که فلسطین اشغاله؟! الان که داره بوق آزاد می‌زنه!

گفت: دولت در سمنان به منتقدان حمله کرده که چرا پیروزی بزرگ برجام را نمی‌بینند؟

گفتم: ولی همین دولتمردان دست‌اندرکار اذعان می‌کنند که برجام تقریباً هیچ دستاوردی نداشته است و می‌گویند در حالی که ایران همه تعهداتش را انجام داده، آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است.
گفت: ایشان گفته است؛ چرا باید توان ایران را دست کم بگیریم؟!
گفتم: باز هم، همین دولتمردان هستند که توان ایران را در حد تولید آبگوشت بزباش معرفی می‌کنند و می‌گویند باید از خارج مدیر وارد کنیم و آمریکا را کدخدا می‌دانند و...!
گفت: خطاب به منتقدان گفته‌اند «غیرت و تعصب دینی شما کجا رفته است»؟!
گفتم: خب! اگر غیرت و تعصب دینی در میان بود که، چوب حراج به تأسیسات هسته‌ای کشورمان نمی‌زدند، در مقابل عهدشکنی آمریکا مقاومت می‌کردند، اجازه چپاول 2 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده را نمی‌دادند و...
گفت: نمردیم و معنی غیرت را هم فهمیدیم! حالا این غیرت مورد نظر آقایان دقیقاً در کجای کار است؟! 
گفتم: چه عرض کنم؟!... از شخصی که قرار بود کاری را ظرف 2 ساعت انجام بدهد ولی چند ساعت از موعد مقررگذشته بود و هنوز هیچ کاری نکرده بود، پرسیدند؛ ساعت چنده؟ و طرف با عصبانیت گفت؛ ساعت به چه دردی می‌خوره؟ آدم باید غیرت داشته باشه!

 ظریف نمی‌داند دیپلماسی فعال یعنی چه!/ انتقادات مرا از وزارت خارجه با فحاشی و اخراج از دانشگاه جواب دادند

مشاور ارشد دانشگاه سازمان ملل متحد گفت: من حقیقتاً حیرت دارم چگونه برخی دَم از "تساهل و تسامح" می‌زنند. ظریف در عمل نشان داده حتی نمی‌تواند یک مذاکره‌ پیش‌پا افتاده را مدیریت کند.

پیروز مجتهدزاده کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص بیاینه‌ی ضد ایرانی سازمان همکاری‌های اسلامی و مصادره 2 میلیار دلار از دارایی‌های ایران در آمریکا، گفت: سال‌ها است بنده در این خصوص صحبت کردم اما هیچکس حرکتی انجام نداد. من بسیار متأسفم که اوضاع به این صورت پیش آمده که ما مجبور هستیم یک سیاسیت خارجی «انفعالی» پیش بگیریم.

 

آنچه رئیس بانک مرکزی بعد از مذاکره با وزیر خزانه داری آمریکا به آن رسید؛ چند ماه قبل در کمیسیون برجام تشریح شده بود اما هشدار درباره عدم رفع تحریم بانکی در کمیسیون برجام، جدی گرفته نشد!

آقای روحانی شما فرمودید که برجام یک افتخار سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است؛ اما رئیس بانک مرکزی دولت شما فرموده‌اند که «تقریباً هیچ چیز از اجرای برجام نصیب ایران نشده است.» با نهایت احترام و ادب از جنابعالی می‌پرسم که چگونه می‌توان تقریباً هیچ چیز را افتخار سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران تلقی کرد؟

دکتر سید حمیدرضا طالقانی حقوقدان و استادیار دانشگاه ضمن نقد سخنان توأم با عصبانت و پرخاشگری رئیس جمهور در سمنان نوشت: امروز منتقدان برجام در این باره سخن می‌گویند؛ زیرا روغن ریخته را نمی‌توان جمع کرد؛ اما بیشترین نقدها را می‌توان در اظهارنظرهای دولتمردانی مشاهده کرد که خود شما آنان را منصوب کرده‌اید! چندی پیش شاهد اعتراف سخت و دردناک آقای دکتر علی‌اکبر صالحی بودیم که قبلاً یکی از مدافعان سرسخت برجام بود و با واکنش بسیار تند شما مواجه شد؛ تا بلکه سایرین ماست خود را کیسه کنند؛ اما گویا فاجعه آنقدر عمیق است که دوستان نزدیک شما، از واکنش مزبور عبرت نگرفته و برای تبرئه خود در پیشگاه ملت و در واکنش به شتاب روزافزونی که تنویر افکار عمومی در درک ماهیت برجام دارد، در ابراز واقعیت، از یکدیگر سبقت می‌گیرند. چگونه می‌توان اظهارات رئیس کل بانک مرکزی جناب آقای دکتر سیف و حتی آقای زنگنه را در مورد برجام، علی‌رغم همه خطراتی که آنان را در عرصه مدیریتی تهدید می‌کند، نادیده گرفت.