گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

گفت: دولت توصیه کرده است که همه دستگاه‌های دولتی باید به شدت از «افراط» و «تفریط» پرهیز کنند.

گفتم: خب! این که دستورالعمل خوبی است.
گفت: توصیه شده به همان اندازه که باید نسبت به هرگونه نفوذ و سوءاستفاده از موقعیت‌ها هوشیار باشیم، باید مراقبت کنیم راه‌های استفاده کامل و مفید از فرصت‌های روابط علمی و اقتصادی بسته نشود.
گفتم: ولی تا حالا که به برکت برجام! راه‌های استفاده از روابط اقتصادی بسته شده است و درعوض راه ورود و نفوذ از طریق FATF و استارت آپ و ورود خودروهای لوکس و اشرافی و... باز است!
گفت: بیش از 300 هیئت اروپایی به ایران آمده‌اند ولی کمترین سرمایه‌گذاری نکرده‌اند اما، در عوض شرکت‌های نمادین غرب مثل «KFC» و «ورساچه» به کار مشغول شده‌اند. به نماینده رئیس‌جمهور برای سازمان ملل ویزا نمی‌دهند و می‌گویند تروریست است! اما مدیر سرویس جاسوسی فرانسه به عنوان سفیر در کشورمان پذیرفته می‌شود!
گفتم: یارو زنگ زد به یکی از آموزشگاه‌های کنکور و گفت می‌خواهم به عنوان راهنمای کنکور استخدام شوم. پرسیدند؛  رتبه کنکور خودت چند بوده است؟  جواب داد؛ ششصد و پنجاه و هفت هزار؛ طرف گفت؛ از همین حالا استخدام هستی! بیا و بگو چگونه درس خوانده‌ای که داوطلبان کنکور عکس آن را عمل کنند!

 یک مورخ تاریخ که چندی پیش از برجام حمایت می‌کرد، اعلام پشیمانی کرد و گفت ظریف فریب خورده است.




خسرو معتضد اعلام کرد:  از همه مقالاتم درباره ظریف تبری می‌جویم؛ ظریف فریب خورد. 
به گزارش تسنیم، این کارشناس تاریخ می‌گوید: من سه سال پیش ده‌ها مقاله در مورد ظریف نوشتم اما الان از همه این مقالاتم تبرئه می‌جویم. آقای ظریف به نظر من فریب خورد. من قبلا می‌نوشتم که او چقدر عالی انگلیسی صحبت می‌کند و چقدر خوب جواب مطبوعات آمریکا را می‌دهد، اما آخرش به نظر من اشتباه عمل کرد.
وی می‌افزاید: درباره برجام باید منتظر باشیم و به مردم امید بدهیم، ولی به نظر من خیلی بد جلو رفتیم و هیچ تضمینی نگرفتیم. ما همه کاری کردیم؛ بتن ریختیم، سیمان ریختیم ولی حقیقت این است که من با دیدن این وضعیت افسرده شدم، فعلا که چیزی دست ما نیامده است.
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در نامه به نوبخت:

شما مقصر اصلی ناکارآمدی‌های نظام برنامه‌ریزی از ابتدای انقلاب هستید

جناب آقای نوبخت
 
"با تدوین برنامه ششم به‌شکل غلط فعلی مطمئن باشید این برنامه هم اجرا نخواهد شد و در نهایت به تجربه ما در حوزه برنامه‌ریزی خواهد افزود؛ با توجه به اینکه بزرگترین پروژه دولت یازدهم (برجام) هم بر تجربه ملت ایران افزود؛ گمان می‌برم آیندگان نام دولت یازدهم را «دولت تجربه و عبرت» بگذارند. از شما تشکر می‌کنم؛ چرا که با هزاران سخنرانی و نوشته نمی‌توانستیم به‌خوبی شما ناکارآمدی تفکرات توسعه غربی را اثبات کنیم."

گفت: این روزها، برخی از حامیان دولت می‌گویند؛ مشکلات موجود در دور دوم ریاست‌جمهوری آقای روحانی حل می‌شود!

گفتم: اول قرار بود طی 100 روز حل شود، بعد گفتند یکسال بعد حل می‌شود و سپس اعلام کردند بعد از اجرایی شدن برجام حل می‌شود و حالا وعده دور دوم ریاست‌جمهوری آقای روحانی را می‌دهند!
گفت: مادام که برخی از اصحاب فتنه و تعدادی از مدیران نجومی در دستگاه‌های دولتی مشغول به کارند، بعید است بگذارند مشکلات مردم حل شود!
گفتم:  پس چرا، این وعده‌ها را می‌دهند؟
گفت: چه عرض کنم؟ شاید می‌خواهند با این وعده‌ها مردم را لااقل برای مدتی خوشحال کنند؟
گفتم: مرفهان بی‌درد که غمی ندارند اما، خوشحالی مستضعفان باید واقعی باشد... می‌گویند شخصی می‌خندید و  غش و ریسه می‌رفت، گفتند؛ معلوم است که خیلی خوش میگذره؟ جواب داد؛ نه بابا!  پشه کف‌ پایم را نیش زده، 3ثانیه می‌خارانم و نیم ساعت از قلقلک می‌خندم!

«پیش نویس قرارداد‌های جدید نفتی (موسوم به IPC ) به تصویب  دولت رسید» خبری که  انتشار آن از روز چهارشنبه،تردید پرابهام و نگرانی‌های زیادی را بین دلسوزان منافع ایران و انقلاب بر انگیخت. چرا!؟ چون به نظر می‌رسد دولتمردان،این بار هم مثل برجام می کوشند همه چیز را در «تاریکی مطلق»پیش ببرند و تنها ،هنگامی پرده از کارشان براندازند که همه چیز تمام شده و مردم،بعنوان تماشاچیان تشریفاتی،به تماشای امضا دوطرف دعوت شوند! این تجربه تلخ دولت یازدهم،اکنون در حال امضا در حوزه مهم نفت است!در حالیکه طرف های خارجی دیر یا زود به متن کامل قرارداد دست خواهند یافت،عدم انتشار آن برای مردم و نخبگان،هیچ توجیه منطقی نداشته و بدون تردید به دامن زدن به جو بی اعتمادی و نگرانی نسبت به اقدامات دولت منجر خواهد شد.

بعد از امضا ایرادات را بگویید!
در گرماگرم مذاکرات هسته ای و آن روزهایی که هرکس به هر نحو ممکن،نظرات کارشناسی و دقیق خود مبنی بر یادآوری خطرات برجام را گوشزد می کرد،آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان سخن عجیبی گفت که بسیاری از کارشناسان را ناامید کرد و به آنها فهماند که همه چیز پشت درهای بسته تنظیم شده است و اعتراضات تاثیری ندارد!ظریف اعلام کرد برای اعتراض کردن عجله نکنید!حالا که چیزی تنظیم و نهایی نشده!منتقدان اندکی صبر کنند،پس از انعقاد قرارداد،اگر نکته‌ای بود بیان کنند! این سطح از برخورد و توجه به منتقدان بود که نتایج آن را هم‌اکنون می‌بینیم و به فرموده رهبر انقلاب،با گذشت شش ماه از اجرای برجام،هیچ دستاورد ملموسی برای مردم حاصل نشده است! 
تکرار حرکت در تاریکی،اینبار در نفت!

گفت: دیروز در همایش سالگرد تاسیس شرکت گاز گفته شد که برجام برای ما عزت آورده است!

گفتم: ولی دولتمردان محترم برجام را «آفتاب تابان»، «فتح‌الفتوح»، گشایش اقتصادی، ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، خروج از رکود، لغو تحریم‌ها و... معرفی می‌کردند، حالا که هیچکدام از آنها تحقق نیافته، می‌گویند برجام عزت آورده است.
گفت: مصادره 2 میلیارد دلار دارایی ایران، باقی ماندن تحریم‌ها، وضع تحریم‌های جدید، خودداری غرب از دادن ویزا به نماینده معرفی شده رئیس‌جمهور برای سازمان ملل، درشت‌گویی‌های پی در پی مقامات آمریکایی علیه ایران، کاهش شدید قیمت نفت، اهانت‌های دولت‌ فکسنی آل‌سعود که بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد علیه کشورمان، برچیدن بخش اعظم سانتریفیوژها، بتن‌ریزی در نیروگاه اراک و... عزت است؟! کدام عزت؟!
گفتم: چه عرض کنم؟!  شاید منظورشان برادر عزیزمان آقای عزت‌الله ضرغامی است!  ولی وجود شریف ایشان قبل از برجام هم بوده است و انشاءالله تا صد و بیست سال دیگر هم سایه‌شان مستدام خواهد بود.

یکی از مشکلات اصلی برجام این است که این قرارداد ضمانت اجرایی ندارد و در آینده هم نخواهد داشت.

لنکرانی در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه واقعاً موقعی که ما آمدیم مردم کف زمین زایمان می‌کردند و شرایط درمانی در برخی از بیمارستان‌ها بسیار بد بودگفت: نمی‌دانم چه بگویم فقط می‌توانم بگویم که از زحمات همکارانمان در دولت یازدهم تشکر می‌کنم.

لنکرانی در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه واقعاً موقعی که ما آمدیم مردم کف زمین زایمان می‌کردند و شرایط درمانی در برخی از بیمارستان‌ها بسیار بد بودگفت: نمی‌دانم چه بگویم فقط می‌توانم بگویم که از زحمات همکارانمان در دولت یازدهم تشکر می‌کنم.

کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت و درمان دولت سابق در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه واقعاً موقعی که ما آمدیم مردم کف زمین زایمان می‌کردند و شرایط بهداشتی و درمانی در برخی از بیمارستان‌ها بسیار بد بود اظهار داشت: نمی‌دانم چه بگویم فقط می‌توانم بگویم که از زحمات همکارانمان در دولت یازدهم تشکر می‌کنم، اینکه دولت یازدهم به مقوله سلامت توجه کرده ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، وی ادامه داد: اما دستاوردهایی که امروز داریم مرهون بیش از ۳۷ سال زحمت در نظام سلامت هست ارتقاهایی که اکنون به آن افتخار می کنیم مربوط به شکل گیری شبکه بهداشت و درمان و تلاش تمام کسانی است که در این ۳۷ سال برای ارتقای سلامت کشورمان تلاش کرده اند.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد: به هرحال اگر امروز شاهدیم که مرگ و میر مادران باردار از رقم حدود ۵۰۰۰ نفر در قبل انقلاب اسلامی با جمعیت ۳۵ میلیون نفری به رقم کمتر از ۳۰۰ با جمعیت ۸۰ میلیون نفری رسید و در سال ۱۳۸۸ به هدفی که سازمان بهداشت جهانی برای سال ۱۳۹۵ برای همه کشورها پیش بینی کرده بود رسیدیم و اینکه توانستیم مرگ و میر مادران باردار را بیش از دو سوم نسبت به سال پایه۱۳۷۰ کاهش دهیم اتفاقی است که در پی چندین دهه و با تلاش تمام دست اندرکاران صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: البته ما باید برای ارتقای سلامت کشورمان بیش از گذشته تلاش کنیم و هر کسی که مسئولیت می گیرد باید ضمن بهره مندی از دستاوردهای گذشته و حفط آن ها قدمی به جلو بردارد؛ امیدواریم مسیر رو به تعالی برای کشورمان روز به روز با سرعت بیشتری پیش رود.

باقری لنکرانی در پایان به خبرنگار بسیج گفت: همین مطالبی که گفتم از صد تا نقد برای وزارت بهداشت فعلی بدتر است. 

گفت: معاون پارلمانی جدید رئیس‌جمهور گفته است «فقط باید صدای دولت و رئیس‌جمهور در مجلس شنیده شود.»!

گفتم: پس وظیفه نظارتی مجلس چه می‌شود؟!
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: با این حساب دیگر چه نیازی به مجلس وجود دارد؟ و مسئله تفکیک قوا چه خواهد شد؟!
گفت: باز هم چه عرض کنم؟! ایشان گفته است؛ سوالات بی جای نمایندگان آرامش دولت را برهم می‌زند و مانع کار آنها خواهد شد!
گفتم: سوالات نمایندگان مانع کار دولت می‌شود یا مانع بیکاری آنها؟!
گفت: باز هم چه عرض کنم؟!
گفتم: خانمی در سینما، یواشکی به همسرش گفت: ببین! این بغل‌دستی تو حسابی به خواب فرو رفته و همسرش با عصبانیت گفت؛ به جهنم! حالا چرا مرا بیدار کردی؟!