گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

در حالی‌که برخوردی قاطع با نجومی بگیران از جمله مطالبات اصلی مردم است و هنوز گزارش شفافی در این زمینه به مردم ارائه نشده است، رئیس جمهور در تازه‌ترین سخنانش از مخالفت دولت با تعقیب قضایی غارتگران بیت المال پرده‌برداری کرد.

گفت: دیروز تقریبا همه روزنامه‌های زنجیره‌ای تیترهای اصلی خود را به لغو کنسرت‌های موسیقی اختصاص داده بودند!

گفتم: اولا که به قول وزیر کشور کمتر از یک درصد کنسرت‌ها لغو شده و ثانیا؛ یعنی توی این مملکت غیر از کنسرت‌های موسیقی هیچ مشکل دیگری وجود ندارد. مثلا مشکل بیکاری، گرانی، تورم، رکود و... همه حل شده است؟!
گفت: عمویادگار! خوابی یا بیدار؟!  همه این تیترها و هیاهو برای این است که مشکلات اصلی فراموش شود و از پاسخگویی در برابر وعده‌های بر زمین مانده و انجام نشده طفره بروند!
گفتم: چه عرض کنم؟!  یکی  نصفه‌‌شب به من پیامک زده بود و من با عجله از خواب بلند شدم و فکر کردم اتفاق خاصی افتاده، نگاه کردم دیدم نوشته «بستنی اکبرمشدی شعبه دیگری ندارد»!... خیلی خوشحال شدم که به موقع اطلاع‌رسانی کرده‌اند!

گفت: سخنگوی وزارت خارجه گفته است دو دیپلمات انگلیسی و فرانسوی که به مرزهای غربی کشور رفته بودند، هیچ تخلفی انجام نداده‌اند!



گفتم: پس چرا وقتی قرار بود از آنها درباره حضورشان سؤال شود فرار کردند؟
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: آنها از مناطق مرزی و پایگاه‌های نظامی عکس و فیلم گرفته بودند.
گفت: باز هم چه عرض کنم؟!  اصلا معلوم نیست چرا سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، به جای دفاع از منافع کشور، در پی تبرئه دیپلمات‌های انگلیس و فرانسه است؟!
گفتم: وکیل مدافع یکی از افراد شرور که دست به دزدی و چاقوکشی و ده‌ها تخلف دیگر زده بود، در دادگاه‌ خطاب به قاضی می‌گفت؛ قربان، این موکل بنده، آدم بسیار شریف و قانون‌گرا و پاکدستی است و... در این حال متهم برخاست و با عصبانیت به وکیل مدافع خودش گفت؛ مرد حسابی!  پول وکالت را از من گرفته‌ای، چرا داری از یک نفر دیگر دفاع می‌کنی؟!

علی جعفری در کانال شخصی  تلگرام خود نوشت: درست زمانیکه  اقتصاد کشور از رکود بی سابقه رنج می برد و مردم در اوج فشارهای اقتصادی به سختی شکم فرزندانشان را سیر می کنند؛ دغدغه آقای رئیس جمهور، ایستادن در برابر لغو کنسرت ها و ابراز نگرانی برای وضعیت آواز در کشور است.

 

این بی اعتنایی و دوری از مشکلات اصلی مردم، ناخودآگاه ما را به یاد «ماری آنتوانت» ملکه اشرافی فرانسه و همسر لویی شانزدهم می اندازد، که او نیز از روند جامعه آگاهی چندانی نداشت. گفته شده زمانی که فساد اقتصادی در فرانسه گسترده شده بود، مردم در تنگنا بودند و صدای انقلاب فرانسه شنیده میشد، وی از کسی پرسید:  مردم چه می‌خواهند؟ آن شخص پاسخ داد: گرسنه‌اند و نان می‌خواهند و ملکه گفته بود: اکنون که نان ندارند چرا شیرینی نمی‌خورند!

 
 اکنون نیز اگر آقای روحانی صدای مردم را بشنوند و از مشاوران خود سوال کنند که مردم چه می خواهند؟ قطعا پاسخ می شنوند: نان!
 پس بهتر است ایشان برای فرار از سقوط دولت و شکست در انتخابات 96 هم که شده، به فکر نان مردم باشند، نه آواز! چرا که آواز برای مردم آب و نان نمی شود.
 

به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ۹۶، بودجه عمرانی آب رفت/ کاهش بودجه عمرانی عمیق شدن رکود را در پی دارد، رکودی که سال‌های آینده تأثیرش آشکار می‌شود