گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

سخنگوی کاخ‌سفید تصریح کرد بازرسی مدنظر از برنامه هسته‌ای ایران فراتر از پروتکل الحاقی و یک بازرسی ویژه است.

جاش گفت: بازرسی تمام زنجیره تامین دقیقا به ما این اطمینان را می‌دهد که مسیر مخفی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای وجود نخواهد داشت.
وی گفت: کارشناسان در حال حاضر در حال گفتگو درباره جزییات این مسئله در اروپا هستند. ما شاهد هستیم ایران در توافق سیاسی که اوایل آوریل به آن رسیدیم اساسا به همکاری با سرزده‌ترین بازرسی‌ها که تاکنون بر یک کشوری اعمال شده، موافقت کرده است.
سخنگوی کاخ‌سفید گفت: آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای یک پروتکل استاندارد دارد که در انجام این نوع بررسی‌ها از آن تبعیت می‌کند اما مسلما اوضاع درباره ایران به خاطر شرایط منحصر به فرد برنامه هسته‌ای ایران متفاوت است. ارنست گفت: آنچه که در این سناریوی خاص منحصر به فرد است این است که بازرسی‌ها در سراسر زنجیره تامین انجام می‌شود. ما فقط به تاسیسات هسته‌ای یا تاسیسات نظامی نگاه نمی‌کنیم بلکه بازرسی‌ها شامل برخی تاسیسات تولید که برای عملیاتی شدن تاسیسات هسته‌ای مهم است نیز می‌شود. این بازرسی همچنین شامل منابع اورانیوم در داخل ایران می‌شود تا زمانی که این مواد اکتشاف یا انتقال می‌یابند، مورد بررسی قرار گیرند. بنابراین ما به همه زنجیره تامین نظارت خواهیم داشت که می‌تواند به آمریکا و شرکای بین‌المللی این اطمینان را بدهد که ایران به توافق گسترده‌تر (جامع) پایبند است و فقط زمانی که ایران این گام‌ها را بردارد، آمریکا و جامعه بین‌المللی آماده خواهد بود نوع خاصی از کاهش تحریم‌ها را پیشنهاد کند که می‌دانیم سران و مردم ایران مشتاق آن هستند. 
وی افزود: نگرانی‌هایی درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد که کارشناسان در اروپا در حال گفت‌وگو درباره آن هستند و در متن توافق نهایی باید حل و فصل شوند اما بازرسی تمام زنجیره تامین دقیقا به ما این اطمینان را می‌دهد که مسیر مخفی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای وجود نخواهد داشت. ما می‌دانیم تجهیزات خاصی برای راه‌اندازی هر نوع تاسیسات هسته‌ای نیاز است. بنابراین با رفتن به تاسیسات تولید و راستی آزمایی درباره این که این تجهیزات تولید نشده است و اگر تولید شده باشد به کجا می‌رود. اطمینان زیادی بدست خواهیم آورد که تجهیزات تولید شده در این تاسیسات برای مسیر مخفی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. همین کار را می‌توانیم در تاسیسات استخراج انجام دهیم. ما خواهیم دانست که این مواد به کجا می‌روند و می‌توانیم راستی‌آزمایی کنیم که این مواد برای مسیر ناشناخته برای رسیدن به سلاح هسته‌ای نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">