گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

گفت: دیروز، وزارت خارجه گزارش روند اجرایی برجام را به مجلس ارائه کرد.

گفتم: ولی دو روز قبل آقای سیف به همه گزارش داده و اعلام کرده بود که برجام تاکنون تقریبا هیچ دستاورد اقتصادی برای ایران نداشته است.
گفت: ظاهرا گزارش وزارت خارجه برای خنثی کردن اظهارات آقای سیف است و همه تقصیرها را به جای آمریکا به گردن ایران انداخته و نوشته است؛ «بزرگ‌ترین مشکل و چالشی که برجام با آن مواجه است، یک فضای اعتماد بخش و اطمینان ساز در کشور برای طرف‌های خارجی است»!
گفتم: خود شرکت‌های اروپایی می‌گویند آمریکا به ما اجازه معامله با ایران نمی‌دهد و آمریکایی‌ها هم با صراحت از مجازات‌های سنگین شرکت‌های معامله‌کننده با ایران خبر داده‌اند.
گفت: یعنی هر چه تقصیر هست بر گردن ایران و مردم آن است؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! آن قدیم ندیم‌ها، شخصی وارد بازار شد و افسار الاغش را به نرده‌ای بست و وارد مغازه‌ای شد. وقتی بازگشت الاغش را دزدیده بودند. یکی گفت؛ چرا الاغت را به نرده بستی؟ دیگری گفت؛ چرا افسارش را محکم نبستی؟... و صاحب الاغ گفت؛ یعنی همه تقصیرها به گردن من است و آقای دزد هیچ تقصیری ندارد؟!
در حالی که لابی ضد ایرانی نایاک و برخی از سران کشورهای عربی در واکنش به مواضع انقلابی و ضداستکباری «امیر عبداللهیان» معاون وزارت خارجه خواهان برکناری وی شده بودند، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: تفسیرها و تعبیرهای مختلفی که مطرح می‌شود در واقع نوعی از خیالاتی است که ربطی به مسائل دیگر ندارد و اگر تغییری ایجاد شود دلیل خاصی ندارد.
«حسین جابری انصاری» سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای وجود دارد که عربستان برای کاهش تنش میان ایران شروطی را مطرح کرده است که یکی از آنها تغییر پست «امیرعبداللهیان»- معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه- است، آیا شما این گمانه‌زنی‌ها را تایید می‌کنید، گفت: تغییر و تحول در پست‌های وزارت امورخارجه امری عادی است و در طول تابستان تعداد قابل توجهی از کارمندان این وزارت خارجه جابه‌جا شده و پست‌های مختلفی می‌گیرند.
جابری انصاری تصریح کرد: این جابه‌جایی‌ها فقط شامل آقای امیرعبداللهیان نیست، بلکه سخنگو، وزیر، معاونین و کارمندان نیز تغییر می‌کنند.
سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: آقای امیرعبداللهیان، چند سالی است که شاغل در پست معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه است و در صورت گردش طبیعی تغییرات نیز ایشان جابه‌جا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تفسیرها و تعبیرهای مختلفی که مطرح می‌شود که در واقع نوعی از خیالاتی است که ربطی به مسائل دیگر ندارد و اگر تغییری ایجاد شود دلیل خاصی ندارد.
 نشان دادن حسن نیت به برخی از کشورهای عربی
چندی پیش روزنامه «المستقبل» ادعا کرده بود که تهران تصمیم به برکناری «حسین امیرعبداللهیان» از منصبش گرفته است. المستقبل در ادامه گمانه‌زنی‌ها به نقل از منابع رسمی ایران علت تصمیم به برکناری امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران را حسن نیت تهران مقابل برخی از کشورهای عربی در جهت تقویت روابط با آنها عنوان کرد. این روزنامه افزود: از آنجا که امیرعبداللهیان از مسئولان ایرانی در پرونده‌های عربی خاورمیانه مانند پرونده عراق و سوریه محسوب می‌شود، تصمیم به برکناری وی می‌تواند اقدام مثبتی در تقویت روابط با اعراب محسوب شود.
تلاش لابی ضدایرانی برای برکناری امیرعبداللهیان
به گزارش نسیم، پیش از این، برخی اعضای لابی نایاک- شورای ایرانیان آمریکا- مقامات وزارت خارجه ایران را برای برکناری حسین امیرعبداللهیان تحت فشار قرار داده بودند.
مواضع انقلابی و ضد استکباری امیرعبداللهیان
اتخاذ مواضع انقلابی و ضد استکباری، از ویژگی‌های بارز امیر عبداللهیان می‌باشد. وی در حوادثی مانند فاجعه منا، علی‌رغم انفعال دستگاه دیپلماسی، موضع‌گیری‌های بجا و موثری داشته است.
حال پرسشی که در ذهن ایجاد می‌شود این است که آیا باید تلاش لابی ضدایرانی و فشار برخی حکام عربی همسو با کشورهای سلطه‌گر غربی برای برکناری امیرعبداللهیان را خیالات فرض کرد؟! ساده‌انگاری است اگر برکناری یک دیپلمات انقلابی را بی‌دلیل بدانیم.

1- دیروز، روزنامه‌های زنجیره‌ای، تیترهای درشت صفحه اول خود را به یک تخلف نجومی 105 هزار میلیارد تومانی در دولت سابق اختصاص دادند و با آب و تاب از قول آقای دکتر احمد توکلی نوشتند که دولت سابق 105هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی وام گرفته و پس نداده است! و درباره این تخلف بزرگ و بی‌سابقه که به نوشته یکی از همین روزنامه‌های زنجیره‌ای، مبلغ آن «35 برابر فساد مالی 3000 میلیارد تومانی بوده است» داد سخن داده و از آن با عنوان من درآوردی «پاناما‌گیت»  دولت سابق یاد کردند.

اقدام هماهنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای در حالی بود که آقای احمد توکلی تاکید کرده بود این تخلف نجومی و 105 هزار میلیارد تومانی در دولت آقای دکتر روحانی صورت گرفته است و نه در دولت سابق! دکتر توکلی که از شارلاتانیزم روزنامه‌های زنجیره‌ای تعجب کرده بود با ارسال نامه‌ای برای مدیران مسئول روزنامه‌های یاد شده به آیه 135 سوره مبارکه  نساء اشاره کرد که می‌فرماید «کینه‌هایی که از دیگران در سینه دارید نباید مانع از عدالت‌ورزی شما نسبت به آنان شود»، و خطاب به آنان نوشت؛ «درست است که تصویب قرض شش ماهه 2/5 (دو و‌نیم) میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در تاریخ 1392/4/26 در روزهای آخر دولت پیشین انجام شده ولی پرداخت‌ها از 1392/7/17 آغاز شده و تمام تخلفات اشاره شده در نطق من مربوط به زمان صدارت آقای دکتر روحانی است. مواضع شفاف مرا درباره عملکرد آقای دکتر احمدی‌نژاد همه می‌دانند، ولی نه من و نه هیچ مسلمانی حق ندارد به دروغ زبان بگشاید و نسبت به مخالفانش بی‌محابا هر چه می‌خواهد بگوید. ارقام ساختگی و نسبت‌های ناصواب در تیتر و متن خبر منتشر شده در روزنامه‌های تحت مدیریت شما زیاد است. صوت سخنان من در سایت رادیو فرهنگ موجود است.»
مراجعه به متن اظهارات دکتر توکلی که در نطق پیش از دستور ایشان (جلسه علنی 1395/1/22 مجلس شورای اسلامی) مطرح شده و مورد استناد روزنامه‌های حامی دولت قرار گرفته است، به وضوح نشان می‌دهد که اقدام هماهنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای از یک «اتاق فرمان»! بیرون از روزنامه‌های مورد اشاره دیکته شده است و روزنامه‌های یاد شده مانند همیشه در انتشار آن نقش پادوهای بی‌اختیار و اجاره‌ای را برعهده داشته و دارند. چرا...؟ بخوانید!
نیویورک‌تایمز با اذعان به اینکه آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت نیست می‌گوید: «آنها به طرز فزاینده‌ای دلایل محکمه پسندی را ارائه می‌دهند که شاهد منافع حاصل از رفع تحریم نیستند.»

گفت: بالاخره نفهمیدیم که این «آفتاب تابان برجام»! به کجا تابیده و کدام نقطه را روشن کرده است؟!

گفتم: اختیار دارید! 9700 کیلو اورانیوم غنی شده کشورمان که حاصل زحمت 10 ساله دانشمندانمان بود را از بین برده است. قلب راکتور اراک را بیرون آورده! 12 هزار سانتریفیوژ را از حرکت انداخته است و...
گفت: اینها که می‌گویی همه به نفع آمریکاست. آفتاب تابان برای ما چه آورده است؟ یعنی تحریم‌ها رفع شده؟ پول‌های مسدود شده را برگردانده‌اند؟ سوئیفت برقرار شده؟ و...؟!
گفتم: نه! نوچ...
گفت: پس این دیگر چه نوع آفتاب تابانی است؟ 
گفتم: چه عرض کنم؟! از شخصی پرسیدند، این چه پرنده‌ای است که بال دارد اما پرواز نمی‌کند، پا دارد، اما راه نمی‌رود، نوک دارد اما دانه نمی‌خورد!... طرف گفت؛ تا حالا چنین پرنده‌ای ندیده‌ام، خودت بگو این چه پرنده‌ای است؟ و یارو گفت؛ پرنده مرده!