گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

نتیجه تصویری برای بازتاب گسترده بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های جهان

بیانات رهبر معظم انقلاب بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشت. این رسانه‌ها رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری را به مثابه فرصتی جهت امتیازگیری تیم ایرانی در مذاکرات عنوان کردند.


فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان نظام،بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی داشت.
روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی با عنوان «رهبر عالی ایران موضع خود را در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران قاطعانه و محکم بیان کرد» به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان نظام پرداخت و نوشت: برخی بر این باورند ‌که مواضع رهبر ایران سبب محدود شدن فضای مانور تیم مذاکره‌کننده ایران می‌شود؛ اما کارشناسان خارجی معتقدند این سخنان بسیار هوشمندانه در جهت تقویت مذاکره کنندگان بیان شده، زیرا آنها خواهند گفت ‌از خط قرمزهای رهبر خود کوتاه نخواهند آمد و امتیاز بیشتری نخواهند داد.
روزنامه «یو اس‌ای تودی» نیز با زدن این تیتر که « رهبر ایران در حالی که ضرب الاجل توافق نزدیک می‌شود اولتیماتوم‌هایی را درباره آن تعیین کرد» این موضوع را پوشش داده و می‌نویسد: یک هفته مانده به ضرب الاجل تعیین شده برای توافق هسته‌ای ایران، رهبر این کشور در سخنانی، بازرسی از مراکز حساس و توقف بلندمدت فعالیت‌های هسته‌ای را رد کرده و در عین حال، درخواست برداشته شدن سریع تحریم‌ها را مطرح نموده است.
بازرسی از مراکز نظامی جای بحث ندارد
روزنامه «دیلی تلگراف» نیز در گزارشی نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد که بازرسی از سایت‌های نظامی ایران به هیچ وجه جای بحث ندارد.
در ادامه گزارش فوق آمده است: رهبر ایران تاکید کرد که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران باید به محض امضای توافق نهایی لغو شوند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در گزارشی نوشت: رهبر ایران با توقف بلندمدت تحقیق و توسعه هسته‌ای مخالفت کرد.
آسوشیتدپرس افزود: آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که ایران توافقی را امضا خواهد کرد که به موجب آن تمامی تحریم‌های اقتصادی وضع شده‌ علیه تهران در گام اول لغو شوند.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی نوشت: رهبر ایران توقف فعالیت حساس هسته‌ای برای دوره طولانی را رد کرد.
روزنامه فیگارو نیز در یادداشتی تحلیلی نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای خطوط قرمز را دوباره متذکر شد.
«جیمز .جی‌ جفری» سفیر اسبق آمریکا در یادداشتی در اندیشکده واشنگتن برای خاورمیانه نوشت: ایران با رهنمودهای رهبر خود از مذاکرات امتیاز می‌گیرد.
لغو تمامی تحریم‌های اقتصادی،مالی و بانکی
به گزارش مهر، فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت. بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تحت این عنوان که «همه در ایران خواهان دستیابی به توافق هسته‌ای عادلانه و منصفانه هستند» تیتر یک صفحه نخست المنار بود. این رسانه لبنانی فرمایشات رهبر انقلاب را بطور کامل منتشر کرد.
پایگاه خبری العهد لبنان نیز ضمن انتشار اظهارات رهبری و درج تیتری با مضمون ضرورت رفع همزمان تحریم‌های اقتصادی هنگام امضای توافق هسته‌ای نوشت: «امام خامنه‌ای بر ضرورت از بین رفتن موانع بر سر راه پژوهش‌ها، توسعه و آبادانی ایران تاکید کردند».
العهد در ادامه نوشت: «امام خامنه‌ای تاکید کردند که تمامی تحریم‌های اقتصادی و مالی ایران باید در روزی که توافق هسته‌ای امضا می‌شود لغو شوند و همه در ایران خواهان دستیابی به توافق هسته‌ای خوب و عادلانه توافقی که منطبق با منافع جمهوری اسلامی ایران باشد هستند.
روزنامه الحیات چاپ لندن که متعلق به عربستان سعودی است، مخالفت ایران با بازرسی از مراکز نظامی این کشور را تیتر فرمایشات مقام معظم رهبری قرار داد. این روزنامه بخش کوتاهی از اظهارات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره موضوع هسته‌ای را منتشر کرد. تاکید بر خطوط قرمز در مذاکرت هسته‌ای با کشورهای 1+5 و مخالفت با بازرسی از مراکز نظامی ایران از جمله موضوعاتی بود که الحیات بر آن متمرکز بود.
این رسانه سعودی همچنین در پوشش خبری فرمایشات مقام معظم رهبری نوشت: ایران خواستار لغو فوری تحریم‌ها در روز توافق هسته‌ای شد.
روسیا الیوم نیز با انتشار سخنان مقام معظم رهبری و تیتر «آیت الله خامنه‌ای واشنگتن را به تلاش برای تخریب صنعت هسته‌ای ایران متهم کرد» سخنان مقام معظم رهبری را پوشش داد. این رسانه در ادامه نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای توقف برنامه هسته‌ای ایران به مدت طولانی را بعید دانست و اظهار داشت: تمامی تحریم‌های ایران باید فورا لغو شود. توقف پژوهش و توسعه ایران به مدت 10 تا 12 سال غیرقابل قبول است و بازرسی از مراکز نظامی ما غیرممکن است و یکی از خطوط قرمز ما محسوب می‌شود.
لغو فوری تحریم‌ها هنگام امضای توافق هسته‌ای
القدس العربی چاپ لندن نیز با درج فرمایشات رهبری در صفحه نخست خود نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای با بازرسی از مراکز نظامی ایران مخالف است و آن را غیرقابل قبول می‌داند. این رسانه در ادامه گفت: آیت‌الله خامنه‌ای خواهان لغو فوری تحریم‌ها هنگام امضای توافق هسته‌ای است. آمریکا خواهان نابودی کامل صنعت هسته‌ای ایران است و مذاکره کنندگان ما خواهان امنیت و سلامت کشور هستند.
پایگاه خبری النشره نیز با تیتر «آیت الله خامنه‌ای: بازرسی بین‌المللی از مراکز نظامی ایران غیرممکن است» نوشت: همه در ایران خواهان دستیابی به توافق هسته‌ای خوب و عادلانه و منطبق با منافع جمهوری اسلامی ایران هستند.
سایت شبکه تلویزیونی العربیه نیز به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره کرد و با تیتر «هرگز اجازه بازرسی از مراکز نظامی‌مان را نخواهیم داد» نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای بار دیگر خواهان رفع فوری تحریم‌ها در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای شد و بر مخالفت با بازرسی از مراکز نظامی ایران تاکید کرد.
عدم پذیرش محدودیت‌های بلندمدت
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز با تیتر «آیت الله خامنه‌ای برای مذاکرات هسته‌ای خطوط قرمز تعیین کرد» نوشت: ایران هرگز اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را به بازرسان بین‌المللی نمی‌دهد و با توقف برنامه‌های هسته‌ای همچون غنی‌سازی اورانیوم به مدت طولانی مخالف است.
الجزیره در ادامه نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای بر ضرورت لغو فوری تحریم‌های هسته‌ای ایران هنگام امضای توافق هسته‌ای تاکید دارد.
شبکه تلویزیونی المیادین نیز به‌طور لحظه به لحظه فرمایشات مقام معظم رهبری را هنگام پخش اظهارات ایشان به صورت خبر فوری منتشر کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">