گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی دیرهنگام فاش کرد که «برناردینو لئون» فرستاده اروپا، طراح کودتای نظامی علیه «محمد مرسی» نخستین رئیس جمهور منتخب مصر بود.


«مرور زمان، دست‌های چدنی غربی‌ها را از زیر دستکش مخملی آنها بیرون می‌آورد.» هرجا کشوری غربی علیه ملتی کودتایی تدارک دیده است، «زمان» با برملا کردن حقایق، آنها را رسوا کرده است. یکی از این حکایت‌های تلخ در مصر اتفاق افتاده است.
 زمانی که «محمد مرسی» اولین رئیس جمهور منتخب مصر به قدرت رسید، اعتراضاتی به عملکرد وی در گوشه و کنار کشور پدید آمد. در این میان آمریکا و اتحادیه اروپا با ظاهر «میانجی» سعی داشتند تا اعتراضات را حل و فصل کنند. اما  گویا این تمام حقیقت نبوده است. اظهارات تازه البرادعی، نشان می‌دهد، طراح کودتا علیه تنها رئیس جمهور قانونی مصر، همین «میانجی‌ها» بوده‌اند. مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی در اظهاراتی اعلام کرد که فرستاده اروپا، طراح کودتای نظامی مصر بود.
به گزارش تسنیم، به نقل از روزنامه القدس العربی، سایت‌های اینترنتی گوشه‌هایی از اظهارات «محمد البرادعی» طی یک همایش در خصوص حوادث مصر را منتشر کردند. "البرادعی» در این همایش این را هم گفت که «در جولای ۲۰۱۳ قرار بر این بود که من بخشی از مخالفان باشم اما اساسا این سخن را بگویم که ما به یک راه حل توافقی جامع مشتمل بر همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی نیاز داشتیم.»
وی افزود: «آنچه رخ داد کاملا بر خلاف چیزی بود که من امضا کرده بودم، چیزی که من امضا کرده بودم بر برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و کناره گیری آبرومندانه «مرسی» از ریاست جمهوری و دستیابی به یک راه حل جامع که جماعت اخوان المسلمین و اسلام گراها نیز جزئی از آن باشند، تاکید داشت.»
«البرادعی» در ادامه اظهار داشت: «من طرحی را که «برناردینو لئون» فرستاده اروپا به مصر تدوین کرده بود، امضا کردم و وی اکنون سعی دارد همان طرح را در لیبی اجرا نماید، اما همه چیز ناگهان از هم فروپاشید و خشونت‌ها آغاز شد به گونه‌ای که دیگر جایی برای شخصی مثل من نبود و دیگر هیچ مجال سیاسی وجود نداشت.» وی افزود: «در جامعه‌ای که هیچ‌گونه مفهوم روشنی از عدالت و توافق نیست و فضای سیاسی وجود ندارد، تو نمی‌توانی تاثیرگذار باشی و من نمی‌توانستم بخشی از آن جامعه باشم.» با توجه به اظهارات البرادعی می‌توان نتیجه گرفت که اتحادیه اروپا طراح اصلی کودتای نظامی علیه «مرسی» بوده است و چه بسا فرستاده این اتحادیه در لیبی که از قضا همان «لئون» است نیز در حال تدارک نقشه‌هایی علیه مردم لیبی است. لیبی این روزها شرایطی به مراتب بدتر از مصر را می‌گذراند. در خبر دیگر از مصر، نیروهای امنیتی این کشور 63 عضو اخوان‌المسلمین را بازداشت کردند. این افراد به اتهام ارتکاب و تحریک اقدامات خشونت‌بار بازداشت شده‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">