گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

یک مقام آمریکایی گفت توافق وین بخشی از یک رویکرد امنیتی بزرگتر آمریکا برای خاورمیانه است.


ارنست مونیز  وزیر انرژی آمریکا گفت: اگر من یک اسرائیلی بودم از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کردم.
روزنامه «تایمز آو اسرائیل» با انتشار این خبر گزارش داد: وزیر انرژی آمریکا ضمن تایید و حمایت از توافق وین افزود که این امر باعث تضعیف پیوندها با طرف اسرائیلی نخواهد شد.
مونیز که در یک نشست خبری توجیهی در جمع خبرنگاران صهیونیست موسوم به «انجمن خبرنگاران دیپلماتیک اسرائیلی» (IDSA)  و در دفتر خود در وزارت انرژی آمریکا سخن می‌گفت، اظهار داشت: البته نباید اشتباه کرد که این توافق ذره‌ای تغییر (در روابط) ما با دوستان و متحدان خود در منطقه همچون اسرائیل، کشورهای عضو همکاری خلیج(فارس) و برخی دیگر از کشورهای عرب منطقه، به وجود نخواهد آورد.
مونیز حصول توافق وین را موردی برای چرخش واشنگتن به سوی تهران ندانست و افزود: تا زمانی که ایران دست از حمایت از تروریسم برندارد در چارچوبی که قرار داشته است، باقی خواهد ماند.
وزیر انرژی آمریکا حمایت از حزب‌الله لبنان، تلاش برای بی‌ثباتی منطقه، حل مساله حقوق بشر در ایران و ادامه لفاظی‌ها علیه رژیم صهیونیستی را از مواردی دانست که ایران می‌بایست در آن تغییر رویه دهد.
وزیر انرژی آمریکا گفت که توافق وین بخشی از موارد بزرگتر امنیتی مدنظر واشنگتن در منطقه خاورمیانه است و افزود که توافق به مانند ابزاری برای انجام این مهم است تا بدین ترتیب یک تهدید موجود برداشته شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">