گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب
فعال سیاسی اصلاح‌طلب مستقر در آمریکا گفت: هزینه‌ای که جنبش سبز به مملکت وارد کرد از جنگ بیشتر بود و من معتقدم اگر اغتشاشگران در سال ۸۸ پیروز می‌شدند، داعش الان در تهران بود.

داریوش سجادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب مقیم آمریکا و مشاور سابق مهدی کروبی در مصاحبه با تسنیم اظهار داشت:  احتمال دارد کنگره در مرحله اول، توافق را رد کند و در یک رفت و برگشت آن‌ را تصویب کند؛ ولی بحث این است که آمریکا حتی اگر متن توافق را هم تصویب کند، شخص اوباما نمی‌تواند این توافق را بفروشد، زیرا همه حرف آنها این است که بتوانند در انتخابات رأی جمع کنند.
سجادی در این مصاحبه با اشاره‌ به ماجراهای اخیر مهدی هاشمی رفسنجانی در زندان اوین گفت: مهدی هاشمی سکه طلا در زندان به چه دردش می‌خورد غیر از اینکه بتواند در آنجا هم آدم بخرد، حتماً آن سکه‌ها پول‌خردهای در جیبش بوده!
وی در بخش دیگری از این مصاحبه به تذکر اخیر رهبر انقلاب به طرح آمریکا برای نفوذ در ایران اشاره و تأکید کرد: آنها امروز روی داخل سوئیچ کردند که این موضوع جای نگرانی دارد یعنی اگر قرار باشد سازمان‌های امنیتی نگران باشند، باید در این گردنه نظارت خود را قوی کنند زیرا آنها با نفوذ و جمع‌آوری اطلاعات کار خود را انجام می‌دهند و ما نیز موظف هستیم تا این گردنه‌ها را محکم ببندیم.
سجادی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به وضعیت آزادی در آمریکا گفت: شما در آمریکا که مثلاً مهد آزادی است هم توجه کنید که یک نفر کمونیست به هیچ وجه حق استخدام در مدارج و نهادهای دولتی را ندارد، ساختار کاپیتالیسم تعریف شده و می‌گویند: «کمونیستی که کاپیتالیسم را قبول ندارد، ما چگونه او را در سیستم راه بدهیم؟» می‌گویند: «او بیرون برود و در بازار و هر کار دیگری را که می‌خواست انجام بدهد، ولی فکر نکند که اینجا می‌تواند وکیل، سفیر و یا حتی رئیس جمهور بشود». 
وی در پاسخ به این سوال که «اگر فتنه ۸۸ در آمریکا رخ می‌داد، نحوه برخورد حکومت با این مسئله چگونه بود؟» گفت: پلیس آمریکا یکی از خشن‌ترین پلیس‌های دنیاست؛ سال ۱۹۸۹ سیاه‌پوست‌ها به یک مقر پلیس ایالت در لس‌آنجلس حمله کردند، ۷۵ نفر را درجا کشتند و احدی نیز نتوانست اعتراض کند، در آمریکا مذاکره یا مشاجره با پلیس حکم تیر دارد، به‌عنوان مثال شما در آمریکا اگر تخلف رانندگی داشتید، به‌عکس ایران که با پلیس خوش و بش می‌کنند، اگر از خودروی خود پیاده شوید با تیر شما را می‌زنند. 
سجادی اظهار داشت: ایرانی که ۳۶ سال زیر سخت‌ترین فشارها به خشونت و تروریسم متهم بود، امروز به عنوان امن‌ترین نقطه منطقه که همه‌جای آن آتش است، تبدیل شده است، همه این دسیسه‌ها برای ایران چیده شد اما خوشبختانه همه آن دسیسه‌ها به خودشان برگشت. امن‌تر از ایران در منطقه خاورمیانه وجود ندارد؛ آن از عراق، افغانستان و آن هم از سوریه؛ بنده این را می‌خواهم بگویم که اگر قاسم سلیمانی، نیروی قدس و سپاه نبودند، همان ۸۸ اگر پیروز می‌شدند، الان داعش در تهران بود.
مشاور سابق کروبی اظهار داشت: دیدید که چه اتفاقی افتاد، آن طرف گفتند که آقا، مردم در خیابان هستند، وقت باج گرفتن است، خوب سیستم باج نداد، این نکته را قاطعانه می‌گویم، هزینه‌ای که جنبش سبز به مردم وارد کرد از جنگ بیشتر بود، من آنجا خون گریه می‌کردم، داشتم می‌دیدم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها چه می‌کردند، یک‌سره آنتن‌های آمریکا روی ایران بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">