گفتم گفتی گفت

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

محمد جواد لاریجانی با اشاره به این که غرب با توافق وین در باغ سبز به همراه سرابی بزرگ نشان داده است، تاکید کرد نباید اقتصاد کشور را به این سراب وصل کرد.

محمدجواد لاریجانی در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن تأکید بر این که برای دفاع از اعتبار دولت یازدهم در عرصه بین‌الملل بهتر است توافق برجام توسط مجلس و شورای عالی امنیت ملی تصویب شود چرا که در غیر این‌صورت دولت آقای روحانی اعتبار خود را از دست می‌دهد، از یک طرح ابداعی با مضمون تنظیم یک فکت‌شیت توسط مجلس شورای اسلامی برای برجام سخن گفت تا بدین‌وسیله بتوان از برخی نقاط بسیار آسیب‌زای این موافقت‌نامه جلوگیری کرد.
لاریجانی تصریح کرد: خطری که وجود دارد این است که غرب یک در باغ سبزی به‌ همراه یک سراب بسیار بزرگ نشان داده به این معنا که اگر ما این راه را برویم به‌یک‌باره سرمایه و تکنولوژی غرب می‌آید و اقتصاد ما را شکوفا می‌‌کند؛ البته اگر این بشود خیلی خوب است اما به‌نظرم قرائن زیادی نشان می‌دهد که این قطعاً نمی‌شود. حداقل ما نباید اقتصادمان را به این سراب وصل کنیم.
وی با بیان این که پس از انجام تعهدات ایران، اما و اگرها شروع می‌شود، تأکید کرد: دو دستاورد قطعنامه مبهم است و به شروط و لوازم آن توجه نمی‌شود. آن چه به عنوان جایزه داده شده نیز بهای بسیار سنگین خود را گرفته است. بند 7  (a)که عروس بندها در منافع ما نام گرفته، مشروط به دریافت گزارش آژانس به شورای امنیت است. علی‌رغم ظاهر کاملاً بی‌طرفانه در  بند 10 نیز پس از انجام تعهدات ایران، امّا و اگرها شروع می‌شود. همان طور که وقیح ترین قطعنامه‌ها علیه ایران را به همین طریق دادند.

رئیس ستاد حقوق بشر با اشاره به این که طبق قطعنامه، آمریکا به هر بهانه‌ای از ایران شکایت کند همه تحریم‌ها بر می‌گردد،گفت: شورای امنیت طبق قطعنامه ۲۲۳۱ فقط در حد یک «آخ» گفتن حرف ایران را می‌شنود. جالب آنجاست که اگر ایران هم از آمریکا شکایت کند، تحریم‌‌های ایران برمی‌گردد!! و هر چه اصرار کند که شکایتم را پس می‌گیرم فایده‌ای ندارد.
بنیانگذار مرکز مطالعات وزارت خارجه با بیان اینکه بدون شک این یک مصوبه غیرقابل قبول است و شگفت‌انگیز است که چرا دولت ایران آن را قبول کرده است، تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید تکلیف این وضعیت را روشن کند.
وی با بیان این که برخی بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ معنای سیاسی بسیار خطرناکی دارد، تأکید کرد: آنها می‌دانستند چه‌چیزی تصویب می‌کنند. این بند یعنی ایران متهم و درحال تنبیه است و حق زبان‌درازی هم ندارد. مجلس باید تمام راه‌های تفسیرهای مخلّ به اصل قرارداد را در همین مصوبه که عرض کردم، بلاک کند.
لاریجانی با اشاره به این که اگر فکر کنیم که تکنیک مذاکره و این روش‌ها ما را به جایی رسانده اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ایم، گفت: در همه جای دنیا مذاکره سبد است، توانمندی ملی و منافع ملی است که در آن سبد، میوه‌اش باید گذاشته شود. درباره تحریم‌ها عبارات چشمک‌زن و به‌تعبیری سراب و گردنه بسیار خطرناکی در توافقنامه وجود دارد. حتی با فرض برداشته شدن تحریم‌ها نیز سرمایه و تکنولوژی غرب به ایران نمی‌آید.
وی با بیان این که عبارتی که در برجام و قطعنامه آمده از ما یک عروسک ساخته است، افزود: ۸ تا ۱۰ بند قطعنامه ۲۲۳۱ ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل است چرا که نمی‌خواهند شمشیرشان را از گردن ما بردارند.
لاریجانی با بیان این که می‌خواهند با نشان دادن سراب، اقتصاد ایران را معطل کرده و آسیب‌پذیری ما را بالا ببرند، گفت: غربی‌ها هروقت زیادی سرمست می‌شوند می‌توانند تهدید کنند. مجلس می‌تواند به این بند اضافه کند: هیچ کشوری نباید ایران را مورد تهاجم اتمی قرار دهد و اگر مورد تهاجم اتمی قرار بگیریم هیچ تعهدی به هیچ چیزی نخواهیم داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">